شناسهٔ خبر: 42974 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

پیشرفت عملیات تعمیر و نوسازی خطوط ریلی در بندر امام خمینی(ره)

ریل گذاری مرحله جمع‌آوری زیرساخت‌ها و روساخت‌های قدیمی خطوط ریلی داخلی بندر امام خمینی (ره) در راستای اجرای پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی این خطوط در حال تکمیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، آیت رضازاده معاون مهندسی و عمران این اداره کل، ضمن اشاره به آغاز پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی ۱۳ کیلومتر خطوط ریلی داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در مردادماه امسال، هدف از اجرای این پروژه را افزایش توان ناوگان ریلی و توسعه حمل‌ونقل ریلی در این بندر دانست.

وی افزود: در این مرحله از پروژه که با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عملیاتی می‌شود، عملیات تخریب آسفالت، بتن مسلح و غیرمسلح به منظور جمع‌آوری زیرساخت‌ها و روساخت‌های قدیمی ریل به دلیل اتمام عمر مفید آن‌ها با پیشرفت مطلوبی در دست اجراست.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی هفت درصدی این پروژه افزود: پس از اجرای کامل این پروژه که با مبلغ اولیه‌ای بالغ بر ۲۸۸ میلیارد ریال آغاز شده، ۴۰ دستگاه سوزن تعویض شده و ارتفاع ریل‌ها نسبت به وضعیت پیشین تغییر محسوسی خواهد کرد.

رضازاده در پایان یادآور شد: خردادماه امسال و با حضور وزیر راه و شهرسازی، پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خطوط ریلی داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به طول ۱۳ کیلومتر در دو محور B و سیلو آغاز شد و طبق برآوردها، قرار است طی مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد.

نظر شما