شناسهٔ خبر: 42977 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در بازدید دادیار دادستانی کل کشور از مرکز مدیریت‌راه‌ها مطرح شد:

برنامه‌ریزی سازمان راهداری برای ایجاد سامانه یکپارچه امدادخودرو/ لزوم رسیدگی مستمر بر فعالیت‌های دردسرساز امداد خودروها برای مردم در جاده‌ها

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسئله فعالیت امداد خودروها در جاده‌ها به دلیل پاره‌ای از مشكلات كه بعضاً برای شهروندان ایجاد می‌کند باید به‌صورت مستمر رسیدگی شود گفت: اقدامات ما در این زمینه این است كه مردم در جاده‌های كشور زمانی كه از یك نقطه‌ به‌ نقطه دیگر سفر می‌کنند بتوانند با شماره‌گیری یك شماره به امداد خودرو نزدیك خود متصل شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داديار دادستاني كل كشور به همراه  هياتي با معاون وزير راه و شهرسازي ديدار و از مركز مديريت راههاي كشور بازديد كرد  و در این بازدید داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان  خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم  را یك اصل مهم برشمرد و اظهار داشت: برای ارائه خدمات در طول راه‌ها به هم‌وطنان تلاش‌های زیادی صورت گرفته و پیشرفت‌های خوبی ازجمله ساماندهی امداد خودروهای فعال در جاده‌ها حاصل گردیده است. 

 كشاورزیان، با تأکید بر اینكه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دنبال یافتن راه‌های بیشتر برای سهولت دسترسی افراد به اطلاعات موردنیاز خود درزمینهٔ سفرهای برون‌شهری است،  افزود: مسئله فعالیت امداد خودروها در جاده‌ها  به دلیل  پاره‌ای از مشكلات كه  بعضاً برای شهروندان ایجاد می‌کند یكی از موضوعاتی است كه باید به‌صورت مستمر رسیدگی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینكه این سازمان از موضوع  فعالیت امداد خودروهای وابسته به  تولیدكنندگان و واردكنندگان خودرو استقبال می‌کند، خاطرنشان كرد: منطق حاكم بر اقدامات ما در این زمینه این است كه مردم در جاده‌های كشور زمانی كه از یك نقطه‌به‌نقطه دیگر سفر می‌کنند بتوانند با شماره‌گیری یك شماره به امداد خودرو نزدیك خود متصل شده و دیگر نیازی به حفظ و یا جستجوی شماره‌های متفرقه نباشند.

وی با تأکید بر اینكه  سامانه متمركز خواهد توانست  از فعالیت امداد خودروهای فاقد مجوز جلوگیری به عمل آورد، گفت: به‌صورت مكرر مشاهده می‌شود كه افرادی از راه‌های مختلف به مردم معرفی می‌شوند كه دارای مجوزهای لازم برای ارائه خدمت به مسافران بین‌شهری نیستند كه با برنامه‌ریزی گسترده و اطلاع‌رسانی به مردم،  می‌توان آن‌ها را از راه‌های ارتباط تلفنی، اینترنتی و موبایلی متعلق به سازمان برای یافتن امداد خودروی مناسب و دارای مجوز مطلع كرد.

بر اساس این گزارش، غلامرضا اسداللهی، دادیار دادستانی كل كشور با تشكر از اقدامات صورت گرفته سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درزمینهٔ سامان‌دهی امداد خودروهای برون‌شهری گفت: دادستانی نیز پیگیر امور بسیاری هست كه یكی از این امور به حقوق عامه مردم بازمی‌گردد و دغدغه ما این است كه در این زمینه حقوق عامه مردم تضییع نشود.

اسداللهی با اشاره به اینكه معاونت امور عامه به‌عنوان مدعی‌العموم جهت پیگیری مسائل كلان كشور در دادستانی كل ایجادشده است گفت: این معاونت متولی و  پیگیر مسئله امداد خودرو در جاده‌ها هست زیرا كه شاهد تخلفات قابل‌توجه و ارجاع شكایات زیادی در این زمینه از مردم هستیم.

وی با تأکید بر اینكه ازنظر ما سازمان‌دهی امداد خودروها به دلیل مسئولیت قانونی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جاده‌ها بر عهده این سازمان است، ادامه داد: دادستانی كل كشور آمادگی دارد كه همان‌گونه كه درزمینهٔ توقف فعالیت شرکت‌های موبایلی حمل‌ونقل درون‌شهری  در جاده‌های كشور با این سازمان همكاری خوبی داشته است و از ورود این نرم‌افزار به حوزه مسافران برون‌شهری جلوگیری كرده است، در این خصوص نیز همكاری و هماهنگی‌های مناسبی داشته باشد.

به گفته دادیار دادستانی كل كشور می‌توان از طریق  ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی دادستان كل به دادستان‌های سراسر كشور جلوی فعالیت واحدهای غیرمجاز در استان‌ها را نیز گرفت. 

اسداللهی در پایان با ابراز خرسندی از اینكه تعزیرات حكومتی نیز وارد مسئله ساماندهی امداد خودروهای جاده‌ای شده است گفت:  سعی می‌شود تا با راهكارهایی به‌سوی پیشگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز امداد خودروی جاده‌ای پیش  رفت  و تلاش می‌گردد تا هم‌افزایی برای مقابله با این مسئله را در تمام سازمان‌های درگیر ایجاد كرد. 

لازم به ذكر است سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پنج  سال گذشته  طبق قانون ابلاغی از سوی دولت مدیریت ساماندهی امداد خودروهای فعال در سطح جاده‌های كشور را برعهده‌گرفته و طی این مدت توانسته است تا با قرار دادن استاندارهای لازم و برنامه‌ریزی مستمر به  ١٠٠  مركز امداد خودرو مجوز فعالیت دهد كه  در حال حاضر ٦٢  مركز در حال فعالیت هستند كه اطلاعات و مشخصات شرکت‌های دارای اعتبار در اپلیكیشن ١٤١ در اختیار و دسترس هم‌وطنان است. 

اضافه می‌نماید در این جلسه كه  معاون حمل‌ونقل، معاون برنامه‌ریزی، جمعی از مدیران  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز حضور داشتند، دادیار دادستان كشور و هیئت همراه از مركز مدیریت راه‌های كشور بازدید و از نزدیك با ظرفیت‌ها، امكانات و خدماتی كه به هم‌وطنان ارائه می‌شود آشنا شدند.

 

نظر شما