شناسهٔ خبر: 42982 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم تهران عنوان کرد:

تاکید بر صدور و ابلاغ بخش‌نامه استفاده از قطار برای اردوهای علمی به همه سازمان‌ها

کاظم جلالی عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان كرد: استفاده از حمل‌ونقل ریلی برای اردوهای علمی و غیره به‌صورت یك بخش نامه صادر و برای همه سازمان‌ها و ارگان‌ها ابلاغ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ كاظم جلالی عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینكه جاده‌ها در كشورهای مختلف همیشه سانحه آفرین بوده‌اند، گفت: موضوع جاده و مسائل مختلف آن از سالیان اخیر در دستور كار سیاست گذاران و برنامه ریزان كشور بوده است اما اینكه تاكنون نتوانسته ایم اقدامات جدی برای كاهش سوانح انجام دهیم جای تامل و تفكر بسیار دارد.

وی افزود: با توجه به عوامل و علل بروز سانحه در جاده ها، عامل انسانی و وسیله نقلیه بیشترین نقش را ایفا می كنند.

جلالی عنوان كرد: مسئولان كشور بایستی تا موضوع به فراموشی سپرده نشده، علل بروز سانحه را بررسی، راهكارهای خود را برای جابجایی امن مسافران ارائه و متخلفان امر به سزای عمل برسانند.

نماینده مردم تهران تصریح كرد: با توجه به اینكه برخی مناطق كشور از زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب برخوردار نیستند، بهتر است برای جابجایی به سمت حمل‌ونقل ریلی پیش رفته و یا حداقل چنانچه نتوانستیم حمل‌ونقل جاده‌ای را جایگزین ریلی كنیم، بهتر است از رانندگی در شب جلوگیری شود.

وی با بیان اینكه استفاده از حمل‌ونقل ریلی برای اردوهای علمی و غیره به‌صورت یك بخشنامه صادر و برای همه سازمان‌ها و ارگان‌ها ابلاغ شود، گفت: با توجه به سوانح جاده‌ای و افزایش آمار تلفات در كشور، استفاده از حمل‌ونقل ریلی لازم‌الاجرا است چراکه این وسیله حمل‌ونقلی ضمن ایمنی بالا، در هر ساعت از شبانه‌روز بر روی خطوط سیر كرده و خدمات موردنیاز مسافران را بنا به درخواست آنان تأمین می‌کند.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان كرد: لازم است برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد تا بتوانیم مسافرت با قطار را در بین مردم ترویج كنیم و در مسیرهای پرترافیك، قطار را جایگزین اتوبوس كنیم.

نظر شما