شناسهٔ خبر: 42985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

رشد ۱۴ درصدی صدور بارنامه در استان زنجان طی پنج ماه نخست امسال

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: صدور بارنامه در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تناژ حمل شده در پنج‌ماهه نخست امسال گفت: امسال ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۹۹۳ تن کالا توسط ناوگان باری استان جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه و بارنامه‌های نامعتبر خبر داد و افزود: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس‌راه به کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: با همکاری پلیس‌راه استان و با برقراری گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جاده‌ای در بخش حمل و نقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیم‌های نظارتی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر کنترل می‌شود.

دست‌نشان با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون و رعایت تمام قوانین و ضوابط مرتبط هستند، گفت: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تأیید قرار گرفت شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند و در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

وی یادآور شد: ۶۷ شرکت حمل و نقل کالا در استان با به کارگیری چهار هزار و ۸۹۱ دستگاه ناوگان باری فعالی هستند و خاک معدنی، انواع سیمان، میلگرد و سنگ‌آهن، گندم، سیلیس و شمش آهن عمده بارهایی است که در پنج ماه نخست سال جاری از طریق ناوگان جاده‌ای استان جابجا شده است.

نظر شما