شناسهٔ خبر: 42992 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان خبر داد:

سکونت ۶۲ هزار نفر از اهالی گلستان در مناطق حاشیه‌ای/ آمار سکونتگاه‌های غیر رسمی استان رو به افزایش است

عبدالرضا چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: ۶۲ هزار نفر از جمعیت مردم گلستان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالرضا چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت همایش روز ملی جمعیت در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: همایش روز ملی جمعیت همایشی است که انتظار می‌رود از سوی رسانه‌ها جدی گرفته شود چرا که رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در برون‌رفت وضعیت فعلی داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با برگزاری میزگرد، جلسه، کمیته و گفت‌وگو با افراد متخصص مردم را از اهمیت این موضوع آگاه کنند.

به گزارش مهر، چراغعلی اظهار کرد: کاهش رشد جمعیت از دو دهه گذشته از کشورهای پیشرفته آغازشده و امروزه به کشورهای آسیای میانه رسیده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: رسانه‌ها باید در این همایش خود را میزبان بدانند و با توجه به آمارهای ارائه‌شده در زمینه جمعیت جزئیات را تحلیل کنند، چرا که ما معتقدیم اصحاب رسانه اتاق فکر استان هستند.

وی با بیان اینکه گلستان به لحاظ مهاجرت‌پذیری جزو پنج استان شاخص کشور است، افزود: آمار سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان گلستان سه برابر شده اما قبلاً تنها در سه نقطه از استان شاهد این آمار بودیم.

چراغعلی تصریح کرد: مشاهدات ما نشان می‌دهد اخیراً آمار سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهرهای مینودشت، آزادشهر و برخی از روستاهای بزرگ از جمله یثاقی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ هزار نفر از مردم گلستان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، افزود: حاشیه‌نشینی یک پدیده اجتماعی است و نه تنها در گلستان و ایران بلکه در تمام دنیا شایع بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: ویژگی‌های شاخص استان گلستان از جمله تنوع آب‌و‌هوایی موجب شده نرم مهاجرت پذیری در این استان نسبت به مناطق دیگر بیشتر باشد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما