شناسهٔ خبر: 42993 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نبوی در همایش بصیرتی بسج تاکيد کرد

خدمت‎رسانی به مردم؛ کار مهم و بسيار حساس مديريت فرودگاهها و ناوبری هوايی

همایش عضو مجمع تشخیص مصلحت در جمع کارکنان بسیجی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: شما کار مهم و بسیار حساسی در مدیریت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی دارید و داشتن نگاه و مدیریت جهادی نقش بسیار مهمی در خدمت‎رسانی هرچه بهتر به مردم و کشور ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سید مرتضی نبوی که در همایش بصیرتی بسج حضور داشت، درباره مدیرت جهادی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر اقتدار ملی یا قدرت ملی تاکید کرده‎اند که شاخص‎های آن داشتن اقتدار در علم، فرهنگ و اقتصاد است و آن چیزی که می تواند اینها را به نتیجه برساند و جامعه را از آن بهره‎مند سازد، مدیریت جهادی است.

وی با اشاره به اینکه این مفهوم ریشه در فرهنگ اسلامی دارد، گفت: فرهنگ جهادی خاص مومنان به خدا است، مومنانی که آرمان‎ها و اهداف بلندی دارند و جهادگرانه برای رسیدن به آنها تلاش می کنند.

نبوی با بیان این که مدیریت جهادی در گرو انقلابی بودن و انقلابی ماندن است، گفت: رهبر معظم انقلاب پنج شاخص را برای انقلابی گری معرفی کرده‎اند. اول اینکه باید به مبنای اساسی انقلاب پایبند بود و دوم اینکه در جهت اهداف و  آرمان‎های انقلاب حرکت کرد و برای رسیدن به آنها همت بلند داشت. سوم پایبندی به مبنای اساسی انقلاب است، چهارم دشمن‎شناسی و داشتن حساسیت در برابر دشمن و خواندن نقشه‎های آنها و پنجم داشتن تقوای دینی و سیاسی است.

عضو تشخیص مصلحت نظام اعتقاد راسخ و تمسک به قرآن، عترت و ولایت را یکی از ویژگی‎های اصلی مدیر جهادی دانست، گفت: حضرت علی(ع) مدیریت جهادی داشت و در زمان حیات خود کارهای بزرگی کرد تا اسلام حقیقی جریان یابد.

نبوی افزود: مدیریت جهادی همراه با نوآوری و خلاقیت است و در انجام امور به بن بست نمی‎خورد و راه را می‎یابد. وقتی امام راحل عبارت "ما می‎توانیم" را مطرح می‎کرد، بر همین امر اشاره داشت.

وی مدیر جهادی را دارای آرمانهای بلند در ضمن داشتن واقع‎بینی، دارای نگرش علمی و تدبیر و برنامه‎ریزی، دارای تقوای دینی، سیاسی، مالی، فرهنگی و اجتماعی، خطرپذیری، نرمش قهرمانانه توام با تدبیر و حساسیت نسبت به دشمن دانست و افزود: این مدیر باید مانند امام راحل و مقام معظم رهبری به نقش مردم اعتقاد داشته باشد و مردم را در زمینه‎های مختلف مشارکت دهد.

همایش بصیرتی بسیج با حضور محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران کل، مدیران و کارکنان بسیجی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در ساختمان بسیج این شرکت برگزار شد.

نظر شما