شناسهٔ خبر: 42998 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی:

ارائه تسهیلات وامی جدید به پرسنل وزارت راه/ همسان‌سازی بیمه تکمیلی کارکنان استانی و شرکت‌های تابع وزارتخانه با کارکنان ستادی

حمیدرضا رضایی اداره‌کل خدمات پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی به نوعی ویترین این وزارتخانه است که حجم زیادی از ماموریت‌ها و وظایف را انجام می‌دهد و به طور مستقیم مجری و ناظر امور پشتیبانی و خدمات و ارائه تسهیلات رفاهی به تمام کارکنان دستگاه است. این اداره‌کل تسهیلات زمینه‌ای و تخصصی را برای انجام وظایف کارکنان مهیا می‌دهد و به دنبال افزایش انگیزش و توانمندسازی کارکنان است.

حمیدرضا رضایی، مدیرکل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت‌خانه توضیح می‌دهد: اداره‌کل خدمات پشتیبانی و رفاه پیش از این درقالب خدمات اداری و پشتیبانی فعالیت می‌کرد ولی از سال گذشته با هدف ساماندهی و کاهش تصدی‌گری، خدمات رفاهی نیز به این اداره‌کل اضافه شد. اکنون این اداره‌کل در چهار محور خدمات، پشتیبانی، رفاه و دبیرخانه فعالیت می‌کند که در محور خدمات تمام امور خدماتی و فنی ازجمله نگهداری ابنیه و تاسیسات و بهسازی را انجام می‌دهد و به نوعی می‌توان گفت تمام پرسنل وزارتخانه از بدو ورود تا زمان خروج از محل کار ازخدمات این بخش از فضای سبز گرفته تا پذیرایی و آسانسور و تامین تجهیزات موردنیاز و ...  برخوردار می‌شوند و می‌توان از این بخش به عنوان ویترین وزارتخانه نام برد. در بخش رفاه این اداره‌کل نیز تامین امور بیمه‌ای پرسنل و خانواده آنها و امور رفاهی چون سفرهای زیارتی و سیاحتی و گردشی همچنین اقامت‌گاه‌ها و نیازهای وام‌های کمک هزینه‌ ازدواج و انواع بیمه‌های موردنیاز دراختیار قرار می‌گیرد.

رضایی با اشاره به ارائه تسهیلات وام از محل صندوق وام‌های ضروری همچنین ارائه خدمات درمانی ویژه به پرسنل وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: یکی از برنامه‌های جدید این اداره‌کل فراهم کردن امکان چکاپ سالانه کامل به صورت رایگان و ارجاع بیماران به کلینیک‌های تخصصی برای درمان است که از ۱۵ مرداد امسال شروع شده و روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ نفر چکاب رایگان کامل می‌شوند. این چکاپ‌ها به طور موردی دروزارتخانه‌های دیگر هم انجام می‌شود ولی دروزارت راه و شهرسازی این ظرفیت وجود دارد که درکلینیک تخصصی شهید دادمان متعلق به خود وزارتخانه تمام آزمایش‌ها و معاینات لازم انجام شود. دراین راستا سال گذشته کلینیک شهید دادمان به واحدهای مختلف تجهیز شده و اکنون امکان معاینات تخصصی درآن فراهم شده است که انجام آزمایش‌ها از درآمدهای کلینیک شهید کلانتری است. از سوی دیگر واحد سلامت وزارتخانه در ساعت‌های اداری دایر است که روزانه ۶۰ تا ۷۰ مراجعه‌کننده دارد و به کارکنان خدمات اورژانسی و ارجاع به کلینیک‌ها را ارائه می‌دهد.

مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از سه سال پیش پرسنل وزارتخانه تحت پوشش بیمه تکمیلی با حداکثر امکانات قرار گرفته‌اند، می‌افزاید: خوشبختانه امسال حتی یک مورد شکایت از بیمه تکمیلی نداشته‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه وام‌های متعددی دراختیار پرسنل وزارتخانه قرار می‌گیرد، می‌افزاید: یکی از انواع تسهیلات، معرفی کارکنان به بانک‌ها برای دریافت وام‌های با شرایط خاص است. علاوه بر آن کارکنان می‌توانن از وام‌های صندوق رفاه برخوردار شوند که هر ماه یکبار به حدود ۸۰ نفر از پرسنل تا سقف حدود ۱۶۰ میلیون تومان بدون کارمزد و سود داده می‌شود. همچنین اگر یکی از پرسنل دارای شرایط ویژه باشد خارج از نوبت این وام را دریافت می‌کند.

رضایی تاکید می‌کند: به زودی قرار است مجموعه وام‌های با بهای دست کم ۱۵ میلیون تومان با سود پایین‌تر از سودهای مصوب دراختیار کارکنان وزارت راه قرار گیرد که توافق‌های لازم با بانک توسعه و تعاون انجام شده و درمرحله جمع‌بندی قرار دارد.

رضایی تصریح می‌کند: از سوی دیگر ما به دنبال تجمیع و همسان‌سازی بیمه تکمیلی ستاد وزارتخانه و شرکت‌ها و استان‌ها هستیم تا همه پرسنل از شرایط عادلانه این بیمه برخوردار شوند. اطلاعات موردنیاز را از شرکت‌ها و استان‌ها دریافت کرده‌ایم که به زودی مناقصه بعد از انجام مقدمات لازم برگزار خواهد شد.

وی می‌افزاید: از سوی دیگر هرچند بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، انفرادی است ولی برای اینکه پرسنل بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند به بررسی کارشناسی تسهیلات بیمه‌های مختلف پرداختیم و در قالب یک همایش بیمه‌های پاسارگاد، ملت و ایران را دعوت کردیم تا خود را به کارکنان وزارتخانه معرفی کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

رضایی همچنین به برگزاری سمینار آسیب‌شناسی اجتماعی با همکاری یک نهاد غیرانتفاعی فعال دراین حوزه اشاره می‌کند و می‌گوید: برگزاری این همایش با استقبال خوبی روبه‌رو شده و ادامه خواهد یافت.

وی می‌گوید: پیگیر راه‌اندازی اتاق مدیریت بحران برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در مواقع اضطرار هستیم که درمرحله جانمایی است و با الگوبرداری از سایت شهرداری در خارج از ساختمان ستاد ساخته خواهد شد.

مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی همچنین درمعرفی مهمترین برنامه‌های امسال این اداره‌کل درحوزه‌های مختلف می‌گوید: در حوزه خدمات و فنی می‌توان به برنامه‌هایی چون بررسی و تحقیق در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جایگزین‌کردن لامپ‌های ال ای دی به جای لامپ‌های فلورسنت، اجرای سیستم فیلتراسیون درخروجی پساب تصفیه‌خانه و برگشت آن به چرخه مصرف درفضای سبز و بررسی و مطالعه اجرای اصلاح پوششی عایقی خطوط انتقال بخار و آب گرم در موتورخانه تاسیسات برای جلوگیری از اتلاف حرارات و صرفه‌جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. در حوزه پشتیبانی نیز برنامه‌های متعددی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی و برگزاری همایش جهت حوزه‌های پشتیبانی با همکاری مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی در راستای ارتقای دانش بهره‌وری درحوزه خرید، ایجاد بانک اطلاعاتی از وضعیت ماشین‌آلات سبک و سنگین و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای بهسازی و نوسازی ناوگان ترابری و استفاده از سیستم‌های نوین انبارداری جهت تسهیل در ورود و خروج کالا دنبال می‌شود. در دبیرخانه مرکزی نیز به دنبال برگزاری دوره‌ای اجلاس روسا و کارکنان دبیرخانه‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی به منظور یکسان‌ٍازی عملکردی و تسریع در امور اداری همچنین تدوین و پیش‌بینی برگزاری کلاس‌های آموزشی مربوط به امور دبیرخانه‌ای و افزایش همکاری‌های برون‌سازمانی هستیم.همچنین حوزه رفاه به دنبال ارائه تسهیلات وام‌های رفاهی متعدد و اجرایی کردن انواع بیمه‌نامه‌ها  و افزایش دوره‌های آموزشی و خدمات رفاهی است.

نظر شما