شناسهٔ خبر: 4300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخوان عبداللهیان خبر داد:

آخرین وضعیت مطالبات دولت از پروژه پدیده شاندیز/ وزارت راه و شهرسازی پیگیر بحث‌های حقوقی و فنی پروژه است

محمدرضا اخوان عبدالهیان مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از پی‌گیری مطالبات این اداره کل از پروژه پدیده شاندیز خبر داد و گفت: هر موقع پدیده شاندیز بتواند سهم دولت را بدهد، آن را به کمیسیون ماده پنج می‌بریم تا این پروژه شکل قانونی به خودش بگیرد.

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت پروژه پدیده شاندیز پرداخت و گفت: مطابق مصوبه‌های اخیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مقرر شد تا از هر گونه پیشرفت و توسعه جدید در این پروژه جلوگیری شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: ما نیز مطابق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران،  مکاتباتی با سایر دستگاه‌های نظارتی انجام دادیم که متعاقبا جلوی ساخت این پروژه گرفته شد. قرار است تا بررسی و تصویب نهایی در کمیسیون ماده پنج و شورایعالی شهرسازی و معماری از ساخت بخش‌هایی از این پروژه مانند برج ۴۰ طبقه جلوگیری شود.

اخوان درباره وضعیت فعلی پروژه گفت: مرکز خرید پدیده شاندیز به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار گرفته است اما سایر بخش‌های آن، علی‌رغم به پایان رسیدن مراحل ساخت،  تاکنون افتتاح نشده است.  دستگاه‌های متعددی هستند که طلب حق و حقوق دولتی از پدیده شاندیز دارند و ما نیز به سهم خود، در تلاش هستیم مطالبات دولتی خود را از مسیر کمیسیون ماده پنج شهرداری پی‌گیری کنیم و به نتیجه برسانیم.

وی گفت:‌ اکنون بعضی از دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی از پدیده شاندیز درخواست پرداخت هزینه‌ای به نفع دولت دارند. آن‌ها معتقدند پدیده شاندیز باید عوارض ورود به محدوده را به جهاد کشاورزی پرداخت کند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: ما نیز مدعی زمین‌ها برای ایجاد خدمات عمومی و سهم دولت از تغییر کاربری انجام‌شده هستیم. در واقع سهم دولت، همان سهم مردم است.  این زمین‌ها برای احداث خدمات عمومی مانند مراکز آموزشی و مراکز تفریحی لازم هستند.   بعد از محقق شدن این مطالبات، آن را به کمیسیون ماده پنج می‌بریم تا پروژه شکل قانونی به خودش بگیرد.

به گفته وی برخی از بحث‌های حقوقی این پروژه مانند پیش فروش واحدها و فروش سهام از سوی دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی و قوه قضاییه به‌طور جداگانه در حال رسیدگی است.

اخوان یادآوری کرد: صرف‌نظر از بحث‌های حقوقی، در حوزه فنی، ما پیگیر تامین زمین برای خدمات عمومی، تعدیل برج و کاربری‌های انجام شده هستیم. اگر در حوزه فنی به نتیجه برسیم، این پروژه را به کمیسیون ماده پنج و شورایعالی شهرسازی و معماری خواهیم برد. / 

نظر شما