شناسهٔ خبر: 43002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی هشدار داد:

فروش کارت‌های امداد خودروی فنی غیرقانونی است/ شهروندان موارد را گزارش نمایند

ابراهیم نصری طبق بند ۱۸ ماده ۲ آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی مصوب هیئت‌وزیران، مسئولیت ساماندهی و نظارت بر عملکرد مراکز امداد فنی خودرو در راه‌های کشور بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری گفت: یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر در ارتباط با امداد فنی خودرو سبب نارضایتی شهروندان شده، تبلیغات بعضاً کاذب برخی افراد سودجو است.

وی در خصوص نحوهٔ فروش کارت‌های اشتراک گفت: برخی از مراکز که عمدتاً دفتر اصلی آن‌ها در تهران مستقر است و در سطح راه‌های استان خراسان رضوی هیچ‌گونه خدمات فنی خودرویی ارائه نمی‌دهند، از طریق برقراری تماس تلفنی با شهروندان و مالکان خودروها  و وانمود کردن به الزام داشتن چنین کارت‌هایی و نیز با سوء استفاده از نام وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کارت‌های اشتراک صادر شده را با دریافت وجه قابل‌توجه به مردم عرضه می‌نمایند.

وی تأکید کرد: اخذ هرگونه وجه صرفاً در ازای ارائهٔ خدمات شرکت‌های امداد فنی خودرو مجاز است لذا فروش کارت اشتراک امداد خودرو در ازای دریافت وجه، توسط کلیهٔ مراکز امدادرسانی فنی خودرو (حتی دارای مجوز فعالیت) نیز ممنوع می‌باشد.

نامبرده افزود: این موارد مطرح شده پول هنگفتی را نصیب اپراتورهای شرکت‌های بی‌نام و نشان و دلال‌ها و یا مراکز امدادرسانی غیرمجاز می‌نماید.

نصری در ادامه از مردم خواست به منظور برخورد قانونی با متخلفین و نیز ساماندهی وضع موجود، در صورتی که در معرض تماس این اپراتورها قرار گرفتند از خرید کارت‌های اشتراک خودداری نموده و شکایات خود را در این زمینه به شمارهٔ پیامکی ۱۰۰۰۵۲۵ و یا به صورت حضوری به این اداره کل ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی شناسایی مراکز و دفاتر فروش کارت اشتراک در سطح شهر مشهد با همکاری نهادهای اطلاعاتی، انتظامی و اماکن و همچنین هماهنگی با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جهت پیگیری موضوع و ممانعت از در اختیار گذاشتن بانک اطلاعاتی تلفن تماس و مشخصات خودرویی شهروندان به مراکز امدادرسانی از جمله اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم عنوان کرد.‌​

نظر شما