شناسهٔ خبر: 43003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی:

به دنبال تقویت سرمایه‌گذاری صنعتی و اشتغالزایی در بخش احمدآباد هستیم

بازدید سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در جریان بازدید از کارخانه پردیس کاغذ پارسیان در شهر جدید بینالود گفت: به دنبال تقویت سرمایه‌گذاری صنعتی و اشتغالزایی در بخش احمدآباد، بالاخص شهر جدید بینالود هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید بینالود، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی ضمن اشاره به پتانسیل‌های محدوده صنعتی بینالود افزود: استقرار صنایع در این منطقه اهمیت بالایی دارد ولی نباید اصول زیست‌محیطی در احداث واحدهای صنعتی نادیده گرفته شود و صنایع برای مردم ساکن در منطقه مزاحمت ایجاد نمایند.

وی وجود صنایع بزرگی همچون ایران خودرو خراسان در شهرجدید بینالود را از مزایای آن دانست و ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قطعه سازان خودرو نیز در مجاورت این واحد صنعتی مستقر شوند تا ضمن ایجاد صرفه اقتصادی، اشتغالزایی در منطقه افزایش یابد، که در همین راستا با ۲ قطعه ساز توافقاتی انجام گرفته است.

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه گفت: باتوجه به اینکه شهر جدید بینالود یک شهر صنعتی مسکونی است باید ضمن گسترش صنایع، پیوست‌ها فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد و صاحبان صنایع ضمن کمک به بهبود وضعیت زندگی در این شهر، شاغلین خود را از افراد بومی انتخاب نماید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در حاشیه این بازدید ضمن ارائه گزارشی از زمین‌های واگذار شده به مجموعه صنعتی پردیس جهت احداث کارخانه پردیس کاغذ پارسیان گفت: شرکت عمران شهرجدید بینالود همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران بالاخص سرمایه‌گذاران بخش صنعت جهت توسعه صنعتی شهر و استقرار صنایع دارد.

وی افزود: در کنار توسعه صنایع تأمین زیرساخت‌های لازم برای سکونت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمیدرضا یزدانی ادامه داد: با توجه به بعد مسافت شهر جدید بینالود از مشهد، یکی از زیرساخت‌های لازم، تأمین وسایل ایاب و ذهاب سریع، ایمن و ارزان است که بهترین شیوه برای بینالود استفاده از خطوط ریلی است.

این مقام مسؤول گفت: در همین راستا جلسه‌ای با حضور مشاور و دستیار ویژه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی برگزار شد تا نسبت به نحوه اجرای قطار حومه‌ای مشهد- بینالود تصمیم‌گیری شود که این نشست نتیجه بسیار خوبی داشت و امیدواریم ردیف بودجه‌ای نیز برای این مهم اختصاص یابد.

نظر شما