شناسهٔ خبر: 43004 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه مراسم افتتاح «بندر حمد» قطر صورت گرفت:

جزئيات ديدار وزیر راه و شهرسازی ایران با امیر قطر/ گفت‌وگو پیرامون توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه راه و شهرسازی

دیدار وزیر راه و شهرسازی که به دعوت رسمي امیر قطر برای حضور در مراسم افتتاح «بندر حمد» به اين كشور سفر كرده است در حاشیه این مراسم با شیخ تميم بن حمد آل ثانی ملاقات و سپس با نخست وزیر این کشور پیرامون همكاری‌های فی‌مابين دو كشور به‌ويژه در حوزه راه و شهرسازی گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی و هیئت همراه در حاشيه مراسم افتتاحيه بندر حمد قطر با امير قطر شيخ تميم بن حمد آل ثاني ملاقات كرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در جریان این سفر ضمن ملاقات با نخست وزير قطر شيخ عبدالله بن ناصر بن خليفه آل ثانی، پيرامون توسعه همكاری‌های فیمابين دو كشور به‌ويژه در حوزه راه و شهرسازی گفت‌وگو کرد.

گفتنی است در این سفر که به دعوت وزیر قطر انجام گرفته، امضای یادداشت تفاهم تسهیل حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر و جمهوری ترکیه نیز انجام می‌شود.

شایان ذکر است، بهره‌برداری از این بندر که برای ساخت آن ۷.۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است می‌تواند مسیرهای جدیدی را برای قطر به سمت کشورهایی نظیر هند، عمان، ترکیه و پاکستان فراهم کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما