شناسهٔ خبر: 43005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران عنوان کرد:

ایجاد اشتغال و تولید، محورهای تأثیرگذار در سنجش عملکرد دستگاه‌های دولتی استان تهران در سال ۹۶

سید حسین هاشمی استاندار تهران و رئیس ستاد جشنواره نوزدهم شهیدرجایی اصلی‌ترین محورهای سنجش دستگاه‌های اجرایی سال ۹۶ را تولید و اشتغال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، در نوزدهمین جشنواره شهید رجایی، گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت با شعار اصلی تدبیر و امید برای تولید و اشتغال و با محور توسعه و پیشرفت ایران اسلامی برای تقویت وحدت و عزت ملی در سایه آزادی، امنیت و آرامش، ۸۶ دستگاه اجرایی استان تهران به ارائه عملکرد در جشنواره مذکور پرداختند.

ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و دبیر جشنواره شهیدرجایی گفت: جشنواره مذکور بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و سندهای بالادستی کشور از سال ۷۶ تاکنون کار خود را شروع کرده و امسال در ۱۷۷ شاخص و محور، ۸۶ دستگاه اجرایی استان تهران عملکرد خود را ارائه کرده‌اند.

لازم به ذکر است در جشنواره مذکور، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی و عمومی، ادارات کل راه و شهرسازی، استاندار و تحقیقات صنعتی و ثبت‌احوال در شاخص‌های اختصاصی و ادارات کل بنیاد شهید، علوم پزشکی و آب و فاضلاب در شاخص‌های عمومی حائز رتبه برتر شدند.

سید حسین هاشمی استاندار تهران در سخنرانی خود با تأکید بر اهداف و عملکرد سند چشم‌انداز و آمایش و توسعه استان، اهمیت اشتغال‌زایی، سنجش برنامه‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی و دوری گزیدن از خودرأیی، تطبیق فعالیت‌ها بر اساس استانداردها گفت: از یاد نبرید که ذینفعان در ارزیابی جشنواره شهیدرجایی می‌بایست شهروندان استان تهران باشند.

وی در قسمت دیگری از سخنرانی خود تصریح کرد: به وظایف کارمندی و تکریم ارباب‌رجوع، کرامت انسانی، اخلاق حسنه، جایگزینی گفتمان شهروندی به جای بوروکراسی اداری نگاهی مجدد داشته باشید و وظایف اداری‌تان را یک‌بار دیگر مرور کنید.

رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تهران گفت: اگر توان عملیاتی کار کردن را ندارید، کنار بروید، غصب پست نکنید، استان تهران پیشانی نظام است و می‌بایست مدیران و کارمندان تهران الگوی کشوری باشند.

هاشمی در پایان بر وحدت، تعامل، همکاری و اعتماد به عنوان محورهای سیاست دولت دوازدهم تأکید کرد و از دستگاه‌های مسئول خواست در مصرف بی‌رویه منابع آب و برق و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با قاطعیت و پی گیری مؤثر برخورد کنند.

نظر شما