شناسهٔ خبر: 43031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان مرکزی:

عملیات احداث باند دوم محور ازنا- شازند با سرعت مطلوب در حال انجام است

راهسازی سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عملیات احداث باند دوم محور ازنا- شازند با سرعت مطلوب در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان گفت: عملیات احداث باند دوم محور ازنا – شازند که از ابتدای امسال کلید خورده است با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال اجراست.

وی افزود: عملیات احداث باند دوم این محور ۷۴ کیلومتری که ۳۹ کیلومتر آن در حوزه استان مرکزی است سرعت گرفته و در ۱۳ کیلومتر ابتدای این محور ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۱۸۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۵۶ هزار مترمکعب زیراساس و ۴۴ دستگاه پل تا مرحله زیراساس در حال انجام است.

مرزبان بیان کرد: در هفته دوم شهریور امسال در کیلومتر ۴ این محور عملیات انفجار در بخشی از مسیر (مقابل نیروگاه حرارتی شازند) اجرا شده که با این انفجار ۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری سنگی انجام خواهد شد. شایان ذکر است این عملیات در طول ۳۰۰ متر، عرض ۳۰ متر و ارتفاع ۳ الی ۱۶ متر و در ۶ مرحله صورت می‌پذیرد.

گفتنی است محور مذکور نیاز به ۴ تقاطع غیرهمسطح دارد که در صورت تأمین اعتبارات مربوطه در قراردادهای بعدی انجام خواهد پذیرفت.

نظر شما