شناسهٔ خبر: 43060 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی/ بهره‌برداری از ۳۳۰۰ واحد مسکن مهر فارس/ جذب ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در احداث آزادراه‌های اصفهان

گزارش آخر هفته افتتاح چندین پروژه عمرانی و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی درخراسان رضوی، بهره‌برداری از ۳۳۰۰ واحد مسکن مهر در فارس و ۲۰۰۰ واحد در کردستان و جذب ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در احداث آزادراه‌های استان اصفهان از مهمترین اخبار استان‌ها در یک هفته اخیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در یک هفته اخیر به شرح زیر است:

خراسان رضوی

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پنج‌شنبه ۱۶ شهریورماه به منظور بازدید و افتتاح از تعدادی پروژه‌ مسکنی، عمرانی و زیرساختی به استان خراسان‌رضوی سفر کرد. در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان‌رضوی، بازدید از شهر جدید گلبهار، شرکت در گلزار شهدا و شرکت در مراسم افتتاح پارک شهدا، ارایه گزارش پروژه‌ها در محل دانشگاه آزاد و آغاز عملیات آزادراه مشهد- چناران- قوچان، آغاز عملیات و افتتاح کنارگذر چناران، افتتاح ساختمان‌های آموزشی (دبیرستان و دبستان)، بازدید از قطار حومه‌ای گلبهار به مشهد، افتتاح ۱۹۹۵ واحد مسکن‌مهر، حضور در جلسه ستاد بازآفرینی استان و حضور در جلسه کمیسیون ایمنی و حمل و نقل انجام شد.

اصفهان

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان در آیین افتتاح دفاتر نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل در محل جدید این دفتر در اصفهان تشکیل شد در پاسخ به خواسته‌های نمایندگان مبنی بر توسعه استان به لحاظ جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت پیشرفت پروژه‌ها در استان گفت: تاکنون ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از بخش خصوصی جهت احداث پروژه‌های آزادراهی در اصفهان جذب گردیده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه بیان کرد: این میزان سرمایه جهت احداث سه قطعه آزادراه شرق، دو قطعه آزادراه غرب و آزادراه اصفهان به شیراز بوده که قرارداد آن‌ها منعقد گردیده.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: در مسیر اردبیل - سرچم تلاش کرده‌ایم تمامی نواقصات روشنایی تونل‌های این مسیر را برطرف کرده و سیستم‌های روشنایی تونل‌ها را فعال کنیم تا زمینه‌ساز امنیت بیشتر ترددکنندگان و رانندگان عزیز این جاده شود. وی گفت:‌ روشنایی ۱۲ دستگاه تونل محور اردبیل – سرچم و معابر به طول ۳/۵ کیلومتر بوده که روشنایی ۸ دستگاه تونل تکمیل و ۴ دستگاه دیگر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال رفع نقص و تکمیل شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: این تونل‌ها دارای ۲۲۰۰ چراغ روشنایی بوده که از این تعداد ۱۲۰ چراغ معابر و ۲۰۸۰ چراغ در سقف تونل‌ها تعبیه شده که به‌صورت دوره‌ای و مرتب رفع نقص و تعمیر می‌شوند.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از بهره‌برداری ۱۱ پروژه در بخش راه‌سازی، ساختمان‌های دولتی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در هفته دولت خبر داد، این در حالیست که با حضور دکتر ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، دکتر سالاری استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر و دیگر مسئولین و اقشار مختلف مردم بزرگراه کنگان -دوراهک (قطعات ۱ و ۲) به بهره‌برداری و افتتاح شد.

تهران

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان تهران اعلام کرد: ۱۰ میلیون نفر از جمعیت استان تهران در۱۰ شهر این استان، در ۶۴۰۰ هکتار از بافت‌های فرسوده شهری زندگی می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری

با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ۱۱۲۰ واحد مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید. در این افتتاحیه که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مسئولین استانی نیز حضور داشتند ۱۰۹۶ واحد مسکن مهر در شهرکرد، ۳ واحد در فرخشهر، ۱ واحد در شهر فارسان و ۲۰ واحد احداث شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵۰۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

خراسان جنوبی

رئیس اداره حمل‌و‌نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای شبکه سیر، نشست آموزشی سامانه سپهتن با حضور مدیران عامل شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر استان برگزار شد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: صدور بارنامه در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، ۱۴ درصد رشد داشته است.

سیستان و بلوچستان

شورای تأمین مسکن استان سیستان و بلوچستان با حضور اکثریت اعضاء در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و به ریاست وی تشکیل شد. 

در این جلسه کلیه ادارات عملکرد خود را در خصوص موارد مذکور گزارش دادند که پس از بحث و تبادل‌نظر بین اعضاء و ریاست جلسه مصوب شد:

۱. اولویت ادارات در تأمین مسکن مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا و ایثارگران

۲. تسریع در آماده‌سازی اراضی غرب زاهدان توسط شهرداری برای رفاه حال ساکنین

۳. تأمین اعتبار برای احداث شبکه‌های تأسیسات زیربنایی مسکن مهر 

فارس  

طی مراسمی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، ۳هزار و ۲۸۶ واحد مسکن مهر در استان فارس به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها در شهرهای شیراز ، نی‌ریز، داراب، کازرون، نورآباد، جهرم، فیروزآباد و اقلید به بهره ‌برداری رسید.

کردستان

۲ هزار واحد مسکن مهر کردستان در سه شهرستان سنندج، کامیاران و قروه با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان کردستان تحویل متقاضیان شد. برای اجرای این واحدهای مسکونی یک هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی هزینه شده که شامل ۶ تعاونی مسکن مهر است.

کرمانشاه

همزمان با هفته دولت بیش از ۱۱۶ کیلومتر پروژه بزرگراهی، راه اصلی، فرعی و روستایی در استان کرمانشاه افتتاح شد که شامل بیش از ۱۱۶ کیلومتر راه شامل: ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۴ کیلومتر راه اصلی و ۷۲ کیلومتر راه فرعی روستایی در قالب ۲۱ پروژه و اعتبار هزینه شده‌ای معادل ۱۰۸۰ میلیارد ریال است.

گیلان

یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای مسکن استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار شهرستان آستارا و سایر اعضای شورا با محوریت بررسی پروژه ۹۰۰ واحدی مسکن مهر تعاونی‌های شهرستان آستارا تشکیل شد.

کرمان جنوبی

جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ شهرهای جنوبی کرمان در اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان برگزار شد. در این جلسه پرونده‌های تغییر کاربری مربوط به شهرهای جیرفت، کهنوج و عنبرآباد مورد بررسی قرار گرفتند.

نظر شما