شناسهٔ خبر: 4307 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد خبر داد:

آغاز ترانزیت ریلی سوخت از بندر امیرآباد

دریا با ورود یک فروند کشتی ترانزیتی به بندر امیر آباد و تخلیه آن در واگن‌های حمل ریلی، برای نخستین بار ترانزیت ریلی سوخت در بندر امیر آباد صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با اعلام این خبر گفت : این محموله شامل پنج هزار و ۲۰۰ تن مازوت است که از کشور ترکمنستان به بندر امیرآباد وارد شد.

وی ادامه داد: این محموله پس از تخلیه در ۱۰۲ واگن ویژه حمل سوخت از طریق خطوط ریلی از بندر امیرآباد به بندر شهید رجایی و سپس از راه دریا به کشور امارات ترانزیت می‌شود.

خدمتگزار در ادامه با اشاره به بندر امیر آباد به عنوان حلقه اصلی کریدور ترانزیتی شمال – جنوب و  تنها بندر شمال کشور که متصل به راه آهن سراسری است، بر  وجود  ۱۶ کیلومتر شبكه ريلي داخلی و همچنین زیرساخت‌های حمل و نقل مدرن چند وجهی و اسکله رو - رو ریلی و کامیون در این بندر تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر آزادي ورود و خروج كالاهاي خارجي ازكليه مبادي و مقصدها به بندر امیر آباد ، از وجود امکانات لازم جهت صادرات ، ترانزيت ، ترانشيپ و صدور مجدد كالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد خبر داد./

نظر شما