شناسهٔ خبر: 43091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت:

بازدید از عملیات اجرایی زیرسازی و ابنیه فنی قطعه دوم متروی شهر جدید گلبهار/ پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات زیرسازی پروژه

قطار حومه‌ای وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسان رضوی از عملیات اجرایی و زیرسازی ابنیه فنی قطعه دوم مترو شهر جدید گلبهار بازدید کرد که به گفته کارشناسان پیشرفت فیزیکی این قطعه بالغ بر ۹۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی امروز ۱۶ شهریورماه از قطار حومه‌ای گلبهار به مشهد و عملیات اجرایی و زیرسازی ابنیه فنی قطعه دوم مترو شهر جدید گلبهار بازدید کرد.

براساس این گزارش اجرای این پروژه در قطعه دوم طی ۲ قرارداد تحت عناوین عملیات زیرسازی و ابنیه فنی بخشی از مسیر قطار برقی شهر جدید گلبهار واقع در کیلومتر ۲۱ +۵۰۰ تا ۳۱+۵۰۰ و همچنین تکمیل ابنیه فنی و پل‌های قطعه دوم و بخشی از عملیات خاکی قطعات ۳ و ۴ متروی شهر جدید گلبهار – مشهد مقدس در حال انجام است.

به گفته مدیرفنی پروژه عملیات اجرایی زیرسازی و ابنیه فنی قطعه دوم متروی شهر جدید گلبهار پیشرفتی بالغ بر ۹۰ درصد دارد.

همچنین هدف از اجرای این طرح در سه محور زیر عنوان شده است:

کاهش ترافیک در محور مشهد – گلبهار و افزایش ایمنی در آمد و شد جاده‌ای و دسترسی بهتر به مراکز تفریحی و خرید خدمات (فراشهری و ...) و حرم مطهر رضوی.

ضرورت وجود یک سیستم حمل و نقل سریع و نسبتا ارزان با نقش انتقال مسافرین از مشهد به گلبهار و برعکس.

افزایش انگیزش افراد به زندگی در شهر جدید گلبهار و دسترسی به اهداف برنامه‌ریزی شده.

گفتنی است در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان‌رضوی، خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها و مشاور وزیر در امور راه روستایی، محسن نریمان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استان‌ها، ایزدی معاون معماری‌و‌شهرسازی وزیر راه‌و‌شهرسازی، محفوظی معاون حقوقی‌و‌مجلس، حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور دارند و وی را همراهی می‌کنند./

نظر شما