شناسهٔ خبر: 43167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان عنوان کرد:

کاهش محسوس متوسط سرعت در محورهای لرستان/ تحقق ۷۵ درصدی طرح همسان‌سازی نرخ بارنامه/ رشد ۱۸ درصدی جابه‌جایی کالا در محورهای استان

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: با نصب سامانه‌های هوشمند در راه‌های استان میزان سرعت وسایل نقلیه از ۸۳ کیلومتر در ساعت با حدود هشت درصد کاهش به ۷۶.۲ کیلومتر رسیده است.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان لرستان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۷.۹ درصدی سرعت در راه‌های لرستان خبر داد و افزود: در پی اقدامات هوشمندسازی راه‌ها نظیر نصب سامانه‌های هوشمند، پایش تصویری، ثبت سرعت و ترددشمارهای جاده‌ای طی یک سال گذشته سرعت متوسط در راه‌های استان از  ۸۳ کیلومتر در ساعت به ۷۶.۲ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

زندی‌فر با بیان اینکه این کاهش سرعت در نوع خود موفقیتی چشمگیر است، افزود: درنتیجه این کاهش سرعت، تعداد تلفات ناشی از تصادفات در چهارماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار محسوس بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا به امسال هیچ‌گونه افزایش نرخ جابه‌جایی کالا در استان اتفاق نیفتاده بود، گفت: این عدم همسان‌سازی نرخ بار نسبت به سایر استان‌های همسایه مشکلاتی ایجاد کرده بود که در سال جاری با کمک استاندار و دفتر سرمایه‌گذاری استان،  ۷۵ درصد همسان‌سازی محقق شد و امیدواریم تا سال آینده همسان‌سازی به طور کامل اجرایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۳ درصد در میزان کالای جابه‌جاشده، ۱۱.۸ درصد در تعداد بارنامه صادره، ۶.۹ درصد در تعداد رانندگان حوزه بار و ۳.۸ در تعداد ناوگان بار استان افزایش مشاهده می‌شود‌. علاوه براین میانگین عمر ناوگان باری استان ۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد که گواه موفقیت در بحث نوسازی است.

زندی‌فر همچنین با بیان اینکه به طور متوسط سالانه ۱۰تا ۱۵درصد کاهش در تعداد مسافر ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اتفاق می‌افتد، افزود: علیرغم اینکه ناوگان اتوبوسرانی لرستان از جوان‌ترین ناوگان‌های کشور است اما در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ شاهد کاهش ۹ درصدی در تعداد سفر و ۲۰درصد کاهش در تعداد مسافر استان هستیم.

وی از افزایش ۵.۳ درصدی اشتغال رانندگان در حوزه مسافر خبر داد و گفت: علیرغم همه مشکلات    ۲۲.۲ درصد در تعداد ناوگان اتوبوس افزایش مشاهده می‌شود و درتعداد مینی‌بوس نیز ۲.۳ و در تعداد سواری کرایه‌ای ۲.۱ درصد افزایش داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه به طور متوسط در پنج ماهه امسال ۴.۵ درصد افزایش در عمر ناوگان مسافر استان مشاهده شده است، افزود: این در حالی است که در متوسط کشوری عمر ناوگان مسافر ۱.۶ درصد کاهش به ثبت رسیده بنابراین باید در راستای رسیدن به متوسط کشور تلاش کنیم.

افزایش ۲۰۰درصدی رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌و‌نقل

زندی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال گذشته رسیدگی به پرونده تخلفات رانندگان در کمیسیون مربوط  ۱۰۰ درصد و رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌و‌نقل ۲۰۰ درصد افزایش یافته، ضمن اینکه قصد داریم نارضایتی عمومی از عملکرد ناوگان مسافر و رانندگان را به صفر برسانیم.

کاهش ۱۴.۸ درصدی تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی در استان

 وی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۹۵ بیش از ۱۴.۸ درصد کاهش در تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی استان اتفاق افتاده، افزود: در پنج ماهه امسال ۹۹ نفر در مسیرهای برون شهری و روستایی استان بر اثر تصادف جان باخته‌اند این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۱۰۷ نفر تلفات به ثبت رسیده است.

  زندی‌فر همچنین با بیان اینکه نظارت بر مراکز معاینه فنی از اختیارات راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ‌ای است، گفت: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۶هزار و ۱۳۴ وسیله نقلیه سنگین از مراکز معاینه فنی استان برچسب سلامت دریافت کرده است. از ابتدای سال جاری با همکاری دادستان مرکز استان و نیروی انتظامی ۹۶ وسیله نقلیه فعال در بخش امداد خودرو استان ساماندهی شده‌اند ومابقی نیز تا دوماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

آشکارسازی و اصلاح ۳۰ نقطه پرتصادف در استان

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۴۲ نقطه و مقطع پرتصادف و قرمز در سطح راه‌های استان شناسایی شده است، افزود: تاکنون ۳۰ نقطه با تلاش همکاران آشکارسازی و اصلاح شده و اصلاح ۱۰ نقطه باقی‌مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

زندی فر با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته در بحث نگهداری راه‌های فرعی و روستایی استان لرستان ضعیف عمل شده، گفت: در سال جاری طرحی پیشنهاد داده‌ایم که در قالب آن بیش از یکصد میلیارد تومان مناقصه بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های روستایی برگزار و حجم قابل توجهی از این راه‌ها به روزرسانی خواهد شد. این طرح مجوزهای لازم را دریافت کرده و طی امسال و سال آینده اجرایی می‌شود.

 

نظر شما