شناسهٔ خبر: 43190 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گرایلو خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی صادرات از بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از رونق بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی طی پنج‌ماهه نخست امسال در مجتمع بندری امام خمینی (ره) با رشدی معادل ۲۰ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، گرایلو ضمن اعلام بارگیری ۴ میلیون و ۳۵۶ هزار تن کالای صادراتی طی مدت مذکور گفت: به دنبال اعمال سیاست‌های دولت خدمتگزار مبنی بر افزایش صادرات غیرنفتی، مجتمع بندری امام خمینی (ره) ضمن اتخاذ آماده به کاری تجهیزات و امکانات عملیاتی خود زمینه مساعد برای نیل به این هدف را فراهم ساخته است.

وی در تشریح عوامل نیل به رشد مطلوب درزمینهٔ بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور بیان کرد: تعامل و هم‌افزایی مدیریتی و صاحبان کالا برای تسهیل مسیر صادرات و رفع موانع عملیاتی، ایجاد تنوع در شیوه‌های و روش‌های بارگیری کالاهای صادراتی متناسب با نوع محموله‌ها و همچنین تعدد شیوه‌های حمل کالا به بندر به لحاظ دسترسی این مجتمع بندری به راه‌های ارتباط جاده‌ای، ریلی و نزدیکی به فرودگاه از جمله عوامل تأثیرگذار در کسب این موفقیت به شمار می‌روند.

معاون دریایی و بندری همچنین فراهم بودن امکان انبارش انواع کالا در مقیاس وسیع به لحاظ وجود انبارهای سرپوشیدهٔ با ظرفیت بسیار و اعمال نظارت و کنترل‌های دقیق جهت حفظ و سلامت کالا و عملیات تخلیه و بارگیری از دیگر عواملی برشمرد که موجب استقبال روزافزون صاحبان صنایع و صاحبان کالا برای بهره‌گیری از این موقعیت مساعد شده است.

معاون دریایی و بندری در ادامه بیان کرد: انواع آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، مواد شیمیایی و ملاس نیشکر عمده‌ترین کالاهایی هستند که طی بازهٔ زمانی مذکور در این مجتمع بندری بارگیری و به مقصد صادر شدند.

گرایلو در پایان گفت: در راستای رشد صادرات غیرنفتی و به منظور تحقق اقتصاد بدون نفت، این اداره کل ضمن اتخاذ سیاست جذب صنایع تولیدی در کنار بنادر به منظور تکمیل زنجیره تولید و کمک به تولیدکنندگان و ایجاد مزیت کاهش قیمت نهایی حرکت خود برای استقرار بنادر نسل سوم را سرعت داده است.

نظر شما