شناسهٔ خبر: 43192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان انجام شد:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از دو بیمارستان در حال ساخت گیلان

بیمارستان لنگرود معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور از بیمارستان‌های در حال احداث لاهیجان و لنگرود بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی، از بیمارستان‌های در دست ساخت لاهیجان و لنگرود بازدید کردند.

وی در ابتدا از مراحل اجرایی احداث بیمارستان لنگرود بازدید کرد و گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان لنگرود در زمینی به مساحت ۴۵ هزار و ۲۶۰ مترمربع با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۳۸ مترمربع در ۳ طبقه و با ظرفیت کلی ۱۲۹ تخت، از سال ۸۹ آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد در حال تکمیل است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه با احتساب تخصیص اسناد خزانه، ۲۹۸۵۱۹ میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل آن اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال نیاز است که در صورت تخصیص منابع مالی، این پروژه قابلیت بهره‌برداری در سال ۹۶ را دارد.

علیزاده با بیان اینکه این مرکز درمانی به دلیل برخورداری از بخش‌های مختلف درمانی از جایگاه خاصی برخوردار است، تصریح کرد: این مرکز درمانی به گونه‌ای طراحی شده که در بخش زایمان هر اتاق دارای vip برای همراهان و بخش nicu مراقبت ویژه نوزادان نیز در این بیمارستان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور در ادامه از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی لاهیجان بازدید کرد و گفت: این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۳۶۵ مترمربع و با زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۱ مترمربع (با احتساب ساختمان‌های جانبی) و ۴ طبقه در حال اجراست که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷ با ظرفیت ۲۰۴ تخت در بخش‌های مختلف درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان و بخش مراقبت ویژه است آغاز شده و در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 لازم به ذکر است معاون وزیر راه و شهرسازی طی سال‌های اخیر چندین بار جهت بررسی از روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی به استان گیلان سفر کرده است که نتایج آن را می‌توان تسریع در عملیات اجرایی این مراکز درمانی نام برد.

نظر شما