شناسهٔ خبر: 43201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان:

۸۲ نقطه جاده‌های اردبیل نیازمند احداث سرعت‌گیر است

سرعت گیر مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۸۲ نقطه از محورهای استان نیازمند احداث سرعت‌گیر است و اکنون ۱۴۰ سرعت‌کاه درجاده‌های اردبیل داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیـــــل، علی رحمتی که در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: در ۸۲ نقطه استان نیازمند احداث سرعت‌گیر و سرعت‌کاه هستیم تا بتوانیم از وقوع تصادفات تا حد امکان جلوگیری به عمل آوریم. اکنون ۱۴۰ سرعت‌کاه درجاده‌های استان داریم.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته سرعت‌گیرهای اضافی در جاده‌های استان حذف و اصلاح می‌شود که در این زمینه پلیس راه با همکاری سایر دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام می‌دهد تا بتوانیم به تمام اهداف خود در این زمینه دست یابیم و شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل و جاده‌ای استان اردبیل افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته تا چند روز آینده ۱۵ دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در استان نصب می‌شود و در مرحله بعدی نیز ۲۴ دوربین جاده‌ای در استان برای نصب آماده می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و سایر تخلفات فیش جریمه به همراه عکس به منزل شخص جریمه شده ارسال شود و تخلفات در جاده‌های استان به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: نبود آسفالت مناسب یکی از دلایل محدودیت در ارتباط با رفع نقاط حادثه‌خیز است که باید به طور ویژه و اساسی مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از این طریق به تمام اهداف خود در این زمینه دست یابیم و شاهد کاهش وقوع تصادفات و حوادث ناشی از آن باشیم چرا که تامین سلامتی مردم برای ما از همه چیز مهم‌تر است.

رحمتی گفت: مهم‌ترین مشکل ما کم‌عرض بودن جاده‌ها و نبود سیستم روشنایی کافی در جاده‌های استان است که باید در این زمینه نیز اقدامات لازم و اساسی مبنای کار قرار داده شود تا بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم و با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم گام‌های اساسی برداریم.

نظر شما