شناسهٔ خبر: 43207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیستان و بلوچستان برگزار شد:

جزئیات دومین جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان در سال ۹۶

جلسه امروز دومین جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل با حضور اکثریت اعضاء به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در محل دفتر وی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز مورخه ۹۶/۶/۲۰ دومین جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل با حضور اکثریت اعضاء به ریاست دکتر کرد معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در محل دفتر ایشان تشکیل شد.

مالکی مدیرکل راه و شهرسازی هدف از این جلسه را به شرح ذیل اعلام کرد:

ـ درخواست مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک مبنی بر مشارکت دستگاه‌ها در اجرای طرح تابستانی جهت برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات سفر مسافرین و استفاده از ظرفیت سازمان و دستگاه‌های استان برای مهار و کنترل تصادفات.

ـ درخواست پلیس‌راه شمال فرماندهی انتظامی استان در خصوص برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات سفر به مسافرین و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای دخیل در امر ترافیک در ایام باقی‌مانده شهریورماه ۹۶.

ـ درخواست فرماندار شهرستان کنارک جهت ایجاد شبکه روشنایی در تقاطع‌های پرتردد در ورودی شهرها و بررسی مصوبات جلسه قبل.

و در پایان موارد زیر مصوب شد:                                                                      

ـ تلاش برای فرهنگ‌سازی در خصوص مسائل ایمنی و رعایت از طرف رانندگان و مردم از طریق سازمان صدا و سیما با همکاری و مساعدت سازمان‌های ذیربط.

ـ تأکید بر برگزاری جلسات مشترک از طرف پلیس راهور و پلیس‌راه و آموزش و پرورش و معاونت ترافیک دفتر فنی و امور شهری استانداری در خصوص ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و همکاری این سازمان‌ها در خصوص کاهش خطرات در
 اول مهرماه و بازگشایی مدارس و سامان‌دهی سرویس مدارس و کد دار نمودن آن‌ها.

ـ رفع مشکل ارتباطات و آنتن دهی تلفن همراه در محورهای زابل ـ نهبندان، زابل ـ سفیدآبه و سه‌راهی دشتک به سفیدآبه از سوی شرکت مخابرات استان جهت تسهیل در امر اطلاع رسانی هنگام تصادف و تسریع در امدادرسانی و کاهش تلفات جاده‌ای.

نظر شما