شناسهٔ خبر: 43210 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان بررسی شد:

بررسی طرح جامع کلان‌شهر همدان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: طرح جامع شهر همدان چشم‌انداز و افق این شهر را برای سال‌های آینده تعیین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، جلسه بررسی طرح جامع کلان‌شهر همدان در اداره کل راه و شهرسازی و با حضور مشاور تهیه‌کننده طرح تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا مدیرکل راه و شهرسازی به بیان اهمیت تهیه طرح جامع شهر همدان و مسائل و مشکلات کنونی شهر پرداخته و گفت: توجه به مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی این محلات و ارتقاء کیفیت آن‌ها، توجه جدی به محله محوری و ارتقاء هویت محلات و کارکرد قدیمی شهر و نقش توریستی و تفریحی آن از جمله این مسائل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مسائل این طرح، توجه اساسی به تهیه اسنادی کارآمد و انعطاف‌پذیر برای توسعه آینده شهر، توجه همه‌جانبه به کلیه وجوه توسعه شهری (زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی - اقتصادی، کالبدی، زیرساخت‌ها و حمل و نقل، مدیریت و تشکیلات و ...) و پرهیز از نگرش صرفاً فیزیکی - کالبدی به آن و سازماندهی مناسب برای تهیه طرح با جلب مشارکت دستگاه‌های ذینفع و گروه‌های تخصصی است.

فرزانه یادآور شد: ارتقاء نقش‌های ملی و منطقه‌ای شهر همدان با استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فیزیکی، اجتماعی، انسانی و مالی - اقتصادی شهر نیز باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان در جهت ارتقاء کیفیت و تسریع در روند تهیه طرح بر مواردی مختلفی تأکید داشته و بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی و نظارت بیشتر بر کیفیت مطالعات، در اولویت قرار گرفتن مسائل و مشکلات مهم و فوری شهر و حرکت در جهت رفع آن‌ها از جمله حاشیه‌نشینی، ساخت و سازهای روستاهای پیرامون شهر، حفظ باغات و اراضی زراعی، هماهنگی تمامی دستگاه‌ها در جهت ارائه اطلاعات به‌روز و کارآمد و استفاده از ظرفیت بومی و کارشناسی مجموعه تحت نظر و استان از اهداف اجرای این طرح است.

در ادامه جلسه مهندسین مشاور نقش‌جهان پارس به عنوان مشاور تهیه‌کننده طرح به بیان اقدامات و بررسی‌های انجام شده پیرامون این طرح بر اساس شرح خدمات و قرارداد فی‌مابین پرداخت.

نظر شما