شناسهٔ خبر: 43243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

رویکرد دولت، احیای بافت‌های فرسوده است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: رویکرد دولت احیای بافت‌های فرسوده است و در این زمینه سیاست‌گذاری‌هایی ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم با بیان این که اولویت طرح‌های شهرسازی در قم ساماندهی بافت‌های فرسوده است، گفت: سیاست‌گذاری‌های شهر قم توسعه فیزیکی شهر در مناطق مختلف شهر به ویژه پردیسان به علت مهاجرت زیاد بوده است.

وی ادامه داد: محدودیت منابع مالی در استان باعث شد تا با غفلت از بافت‌های تاریخی قم که بومی‌های اصلی شهر در آن منطقه سکونت داشته‌اند شاهد مشکلات اجتماعی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی قم از فعالیت ستاد بازآفرینی استان خبر داد و گفت: این ستاد از یک سال گذشته در قم تشکیل شده است و در آن برنامه پنج ساله استان قم مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

وی بیان کرد: طرح پنج ساله استان قم قابل‌ارائه به ستاد بازآفرینی ملی است که می‌تواند به عنوان الگو در کشور اجرایی شود، چراکه در این طرح توجه ویژه‌ای به بافت‌های فرسوده شده است.

صبوری تأکید کرد: در این زمینه برنامه اقدام مشترک با تعامل شهرداری قم تهیه شده است تا طرح‌های پنج ساله را بتوانیم اجرایی کنیم، در همین راستا نیازمند تخصیص اعتبارهای ملی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم.

وی همچنین به تعیین تکلیف اراضی قم که زیر دکل‌های برق فشارقوی قرار دارد اشاره کرد و گفت: ۳۲ هکتار از زمین‌های منطقه ۲ شهر قم زیر دکل‌های برق فشارقوی قرار دارد و املاکی که در این اراضی ساخته شده باید تملک شود، این در حالی است که هنوز طرحی در این زمینه اجرایی نشده است.

وی همچنین گفت: وضعیت ۴۸ هکتار از اراضی اطراف حرم حضرت معصومه (س) برای ساماندهی بافت تاریخی و توسعه ایستگاه راه‌آهن مشخص شده است تا با همکاری نهادهای مربوطه اجرایی شود.

نظر شما