شناسهٔ خبر: 43253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در نشست خبری:

درباره راه‌آهن و آزادراه بوشهر اتفاق جدیدی رخ نداده/ ۵۰۰ واحد مسکن مهر استان بدون متقاضی

فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در پروژه راه‌آهن از جانب ما کم‌کاری صورت نگرفته، گفت: این پروژه ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی در نشستی خبری گفت: این طرح با مشارکت ۸۵ درصدی فاینانس خارجی و ۱۵ درصدی دولت اجرا می‌شود که با وجود موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ۱۵ درصد سهم دولت، ولی فاینانس خارجی آن هنوز نهایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه آزادراه بوشهر-شیراز هم در انتظار سرمایه‌گذار است و اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نداده، ادامه داد: از سوی اداره راه و شهرسازی کم‌کاری در این خصوص نشده و هر دو پروژه در طرح‌های پیشنهادی کشور به فاینانسورهای کره‌ای و چینی بوده، ولی هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است.

۵۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر همچنین درباره وعده چندی پیش خود پیرامون بسته شدن پرونده مسکن مهر در شهریورماه امسال گفت: واقعیت این است که برخی از پروژه‌ها که بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد، هنوز فاضلاب آن تکمیل نشده و نمی‌خواستیم به شکل ناقص تحویل مردم شود.

رستمی اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۵۶۳ واحد مسکونی برای ساخت در شهرهای استان بوشهر طراحی شد که تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن‌ها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی از نیمه‌تمام بودن ۴۸۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری برسند.

به گفته رستمی، در نیمه نخست امسال ۸۲۵ واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان در شهرهای مختلف استان بوشهر واگذار شد.

وی بیان کرد: ۵۰۰ واحد آن در دشتستان فاقد متقاضی است که عمدتاً در دشتستان است و برای این واحدها نیز دو راه داریم؛ یا با سازنده و تعاونی برای واگذاری به توافق برسیم، یا از طریق مناقصه واگذار شود.

رستمی افزود: مهم‌ترین مشکل واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام در بخش زیرساختی از جمله شبکه فاضلاب است که تلاش می‌شود با تعامل دستگاه‌های دیگر این مشکلات برطرف شود.

وی از نیمه‌تمام بودن مسکن مهر در شهر بوشهر در قالب ۶۶۰ واحدی بهمن یک و دو خبر داد و تصریح کرد: مشکل زیرساختی این واحدها در بخش طرح جمع‌آوری فاضلاب است که اجرای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ فاضلاب باید اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی پروژه ۶۶۰ واحدی مسکن مهر بوشهر را بالای ۸۰ درصد دانست و افزود: ۳۱۲ واحدی ولایت از دیگر پروژه‌های مسکن مهر بوشهر مربوط به سپاه امام صادق (ع) بوشهر است که ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

رستمی با بیان اینکه این دو پروژه تا پایان امسال تکمیل می‌شود به خدمات روبنایی ارائه شده در بخش مسکن مهر پرداخت و گفت: در کنار احداث واحدهای مسکونی در پروژه مسکن مهر خدمات روبنایی شامل ساخت یک باب مدرسه در مجتمع ۶۶۰ واحدی بوشهر و خانه بهداشت در مسکن مهر برازجان اجرا می‌شود.

نظر شما