شناسهٔ خبر: 43258 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

بهره‌گیری کامل از ظرفیت بندر شهید باهنر برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ خدمات‌دهی به کشتی‌های بزرگ در دوره پسابرجام

بندر شهید باهنر مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تلاش‌های صورت گرفته به منظور استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت‌های دریایی و اسکله‌های این بندر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از فرصت ایجاد شده دوره پسابرجام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی ضمن اعلام خبر فوق افزود: پس از گشایش‌های ایجاد شده و بهبود شرایط صنعت حمل و نقل دریایی در دوره پسابرجام، بندر شهید باهنر برنامه‌هایی مدون را در دستور کار قرار داد تا از ظرفیت ایجاد شده در راه دستیابی به اهداف تعیین شده در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت حداکثری استفاده کند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، برنامه‌های مربوط به تأمین نیازمندی‌ها در قالب توسعه زیرساخت مناسب با مهندسی ارزش و تحمیل حداقل هزینه‌ها عملیاتی شد که مهم‌ترین آن انجام پروژه‌های لایروبی و خارج‌سازی عوارض پای اسکله‌های بندر به ویژه بخش نفتی بود.

محسنی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات بخش عملیاتی، در بعد مدیریتی نیز با تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در این بندر، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای رسیدن به اهداف مدنظر، شناسایی شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان عنوان کرد: نتیجه این نگاه، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات صحیح مدیریتی با پهلودهی پنج فروند کشتی بزرگ و تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکله‌های بندر با شناورهای متقاضی شاهد بودیم.

لازم به ذکر است، بندر شهید باهنر از بنادر چندمنظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است. موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج‌فارس، اتصال به راه‌های بین‌المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزایر و بنادر تجاری خلیج‌فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل است که پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

نظر شما