شناسهٔ خبر: 43292 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رضوی خبر داد:

بازگشت بیش از ۳۰ هزار حاجی به کشور تا شب گذشته

بازگشت حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه تعداد ۳۰ هزار و ۹ نفر از حجاج در قالب ۱۱۲ پرواز تا شب گذشته به کشور برگشتند، گفت: در عملیات بازگشت حجاج، فعلاً ۶۱ پرواز با مبدأ مدینه و ۵۱ پرواز با مبدأ جده به فرودگاه‌‌های کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خبرگزاری فارس ‌سیدمحمود رضوی درباره پروازهای برگشت حج تمتع امسال اظهار داشت: اولین پرواز برگشت حجاج به کشور روز ۱۴ شهریورماه به فرودگاه اردبیل انجام شد.

وی ادامه داد: تا ساعت ۲۴ روز گذشته، تعداد ۳۰ هزار و ۹ نفر از حجاج در قالب ۱۱۲ پرواز به کشور برگشتند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد: در عملیات بازگشت حجاج فعلاً ۶۱ پرواز با مبدأ مدینه و ۵۱ پرواز با مبدأ جده به فرودگاه‌‌های کشور داشته‌ایم، همچنین تاکنون ۳۳ پرواز از پروازهای برگشتِ حج به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و ۲۸ پرواز هم به دیگر فرودگاه‌ها رفتند.

رضوی بیان کرد: تاکنون ۸۴ پرواز برگشت حجاج توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۲۸ پرواز هم توسط ایرلاین سعودی انجام شده است.

وی بیان کرد: نظیر پروازهای رفتِ حج، پروازهای فرودگاه‌های تبریز، شهید هاشمی‌نژاد مشهد و ارومیه توسط ایرلاین سعودی و بقیه پروازها توسط ایران‌ایر انجام می‌شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها یادآور شد: طبق برنامه عملیات بازگشت حجاج تا روز پنجم مهرماه ادامه دارد اما پیش‌بینی می‌شود با تغییر اندک، در هفته اول مهرماه، کل پروازهای برگشت حجاج به پایان برسد.‌ 

رضوی با اشاره به اینکه استقبال‌کنندگان از حجاج تلاش کنند در جمعیت‌های کوچک برای استقبال از حاجی خود به فرودگاه بیایند، گفت: استقبال‌کنندگان حتما قبل از حضور در فرودگاه، از به‌موقع بودن پروازهای حاجیان خود از طریق ارتباط با اطلاعات پرواز فرودگاه‌ها، مطلع شوند تا در فرودگاه سرگردان نمانند.

در عملیات حج امسال ۱۰ هزار و ۴۰۰ زائر از فرودگاه مشهد، ۷هزار زائر از‌ گرگان، ۶‌هزار و ۴۰۰ زائر از اصفهان، ۵ هزار نفر از فرودگاه اهواز، ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از شیراز، ۳۵۰۰ زائر از ساری، ۳۴۰۰ نفر از همدان، ۳۲۴۰ نفر از تبریز، ۲۹۰۰ زائر از کرمان، ۲۷۰۰ نفر از ارومیه، ۲۴۰۰ نفر از یزد، ۲۱۰۰ زائر‌ از فرودگاه زاهدان، ۱۶۰۰ حاجی از فرودگاه بندر عباس، ۱۶۰۰ نفر از ‌فرودگاه بیرجند، ۱۳۰۰ نفر از کرمانشاه، ۱۱۰۰ نفر از زنجان، ۱۰۶۰ حاجی از ‌بوشهر، ۸۱۰ زائر از رشت ۸۱۰ نفر و ۷۹۵ حاجی از فرودگاه اردبیل عازم بیت الله الحرام شدند.

نظر شما