شناسهٔ خبر: 43295 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری خبر داد:

افزایش نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی در روزهای پایانی فصل تابستان

اتوبوس معاون دفترحمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای می گوید، با توجه به افزایش سفرها در آخرین روزهای فصل تابستان، نظارت بر عملکرد شرکت های مسافری و رانندگان حمل ونقل عمومی جاده ای در راه های کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «نیما شهرزاد» در گفت و گو با ایرنا، افزود: همه شرکت های مسافری موظف شده اند براساس دستورالعمل های صادره سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بر عملکرد رانندگان و وسایل حمل ونقل عمومی جاده ای به خصوص در این ایام نظارت دقیقی داشته باشند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۸ هزاردستگاه مینی بوس و ۴۰ هزاردستگاه سواری کرایه ای در سطح کشور نسبت به جابجایی مسافران در راه های برون شهری مشغول بکارند.  

به گفته وی، نظارت بر عملکرد شرکت های حمل ونقل و رانندگان همواره به صورت مستمر انجام می شود، اما در روزهای پایانی فصل تابستان این نظارت ها مضاعف شده تا مسافران با اطمینان بیشتری از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده کنند.  

شهرزاد با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تدابیر مناسب همواره به دنبال افزایش امینی تردد مسافران در راه های کشور است، گفت: هرچه ایمنی تردد در راه ارتقا یابد ما شاهد حوادث ناگوار در سطح جاده های کشور نخواهیم بود.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تعداد سفرهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای گفت: آمارها نشان می‌دهد سال گذشته در مجموع ۱۵ میلیون و ۱۵۹ هزار سفر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای انجام شده و بیش از ۱۶۷ میلیون مسافر با این ناوگان در سطح کشور جابجا شده اند.

وی به تمام رانندگان حمل ونقل عمومی جاده ای توصیه کرد: با توجه به افزایش ترافیک در محورهای برون شهری به خصوص در روزهای پایانی فصل تابستان در زمان تردد در راه مقررات راهنمایی و رانندگی را بدقت رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، از سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد در سه ماهه نخست سال جاری ۳ هزار و ۷۵۶ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۵)با تلفات ۳هزار و ۹۴۹ تن، ۴.۹ درصد کاهش داشت.

در بهار امسال از کل تلفات حوادث رانندگی ۲هزار و ۹۶۴ تن مرد و ۷۹۲ تن زن بودند.

براساس گزارش این سازمان در پنج سال گذشته(۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵) ۹۱۹ هموطن در حوادث رانندگی اتوبوس های مسافربری جان خود را از دست داده اند.

نظر شما