شناسهٔ خبر: 43300 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در اولین گردهمایی معاونین حقوق عامه مطرح شد؛

منتظری: در دفاع از حقوق عامه کوتاهی نخواهيم کرد/ تقدیر معاونت قضایی دادستانی کل کشور از مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی

جلسه دادستان کل کشور دراولین گردهمایی معاونین حقوق عامه دادستان‌های مراکز استان‌های سراسر کشور که در قم برگزارشد با تاکید بر ضرورت توجه دادستان‌های سراسر کشور به احیای حقوق عامه گفت: مقوله احیای حقوق عامه تنها به عهده قوه قضاییه و دادستانی نیست و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی دادستانی کل کشور حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در همایش یک روزه معاونت‌های احیای حقوق عامه دادستانی‌های مرکز استان‌ها که ۲۰ شهریورماه در قم برگزار شد با تاکید بر ضرورت توجه و حرکت در مسیر حق و حق‌خواهی گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و تاثیرگذار در مسیر حق‌خواهی دفاع از حقوق عامه است که مسئولیتش بر دوش دادستان‌هاست.

وی افزود: اگر در دفاع از حقوق‌عامه کوتاهی کنیم آسیبش را در نهایت جامعه می‌بیند و خود ما هم به عنوان عضوی از جامعه از این آسیب‌ها بی‌نصیب نخواهیم ماند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مصادیق حقوق عامه زیاد است اظهار داشتند باید بر اساس توان و ابزار های در دست دادستانی کل کشور و دادستانی های سراسر کشور و ضرورت های جامعه این امر اولویت بندی شود.

مطالبه‌گری توسط دادستان‌ها در راس کارها قرار بگیرد

معاون قضایی دادستان کشورمطالبه گری دادستانی ها و دستگاه قضا را از سایر دستگاهها مد نظر قرارداد و گفت:اینکه دادستانی ها از دستگاهها مطالبه گری نمایند به معنای دخالت و مداخله گری نیست، بلکه اجرای خوب وظیفه است و این موضوعی است که باید دادستانی ها به عنوان یک فصل انرا در راس کارهایشان قراردهند.

حشمتی معاون قضایی دادستان کل کشور به ظرفیت دادستانی‌ها در جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال در اراضی منابع‌طبیعی و حقوق‌عامه اشاره کرد و افزود:یکی از ظرفیت‌های  دادستانی‌ها این است که مدعی‌العموم هستید و با شناخت و تسلطی که بر مبانی قانون دارید و در کنار آن با بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های نظامی و انتظامی می‌توانید در این زمینه اقدامات موثری داشته باشید.

وی جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و تصرف اراضی ملی، چالش آب را از مواردی دانست که نیاز است دادستانی‌ها در این زمینه بیش از گذشته به آن توجه کنند.

حشمتی در انتها از حسین معصوم مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در اراضی و منابع طبیعی و ریاست کارگروه تخصصی وزارت راه و شهرسازی در حقوق عامه به لحاظ مساعدت و تلاش‌های بی وقفه و مستمر در حفظ حقوق عامه و فعال نمودن کارگروه تخصصی متشکله در معاونت قضایی دادستانی کل با اعطای لوح تقدیر تشکر و تقدیر کرد.

نظر شما