شناسهٔ خبر: 43304 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت جوی کشور:

گردوخاک در زابل و جنوب‌غرب‌ کشور/ شهرکرد با دمای ۳ درجه سردترین شهر‌

هواشناسی بعدازظهر امروز در برخی نقاط جنوب غرب کشور به علت افزایش سرعت باد، وقوع گردوخاک محلی دور از انتظار نیست، همچنین در سه روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با گردوخاک همراه

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در مازندران و ارتفاعات گلستان، ابرناکی و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر امروز و فردا‌ در شمال هرمزگان، جنوب غرب کرمان و شرق فارس رشد ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط بعدازظهر روز پنج‌شنبه و جمعه در ارتفاعات استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست؛ از این رو توصیه می شود برای تردد در نواحی کوه‌پایه‌ای مناطق فوق، احتیاط لازم به‌عمل آید، همچنین اقدامات و آمادگی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود. 

بعدازظهر امروز در برخی نقاط جنوب غرب کشور به علت افزایش سرعت باد، وقوع گردوخاک محلی دور از انتظار نیست.

در سه روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با گردوخاک همراه است.

آسمان تهران فردا صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز جمعه نیز حاکم است؛ بیشینه دما فردا در تهران ۳۲ و ۲۲ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۶ شهریورماه ۲۱۵.۲ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۷.۹ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۹۰.۴ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجاهم سال زراعی متعلق به منطقه بستک استان هرمزگان به میزان ۲۲ میلی‌متر بوده است.

نظر شما