شناسهٔ خبر: 43311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بدو ورود به استان صورت گرفت؛

بازديد آخوندی از ترمينال خارجی در حال ساخت فرودگاه اردبيل/ فرودگاه اردبيل بايد دارای نشانه‌های فرهنگی مخصوص به منطقه باشد

بازدید وزير راه و شهرسازی كه در راس هياتی به منظور بازديد از پروژه‌های عمرانی به استان اردبيل سفر كرده است، در بدو ورود، از ترمينال خارجی در حال ساخت فرودگاه اردبيل بازديد كرد.

به گرارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به اردبیل از ترمینال خارجی در حال ساخت فرودگاه بازدید كرد.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این پروژه تاكید كرد: بدون شك مسافران باید در زمان ورود به این ترمینال متوجه سفر به اردبیل شده و شاهد نشانه‌ها و علایم فرهنگی و سنتی استان باشند.

به گفته وی این نكته بسیار مهمی در فرایند بهره برداری از ترمینال مذكور بوده و نشان از فرهنگ و تمدن این منطقه دارد.

به گفته مدیر این فرودگاه ترمینال خارجی با مساحت ٨ هزار و ١٠٠ متر دارای بیش از ٩٥ درصد پیشرفت فیزیكی است.

براساس اطلاعات موجود تا كنون برای ساخت این ترمینال ٢٥ میلیارد تومان هزینه شده و ٤ میلیارد دیگر برای تكمیل نیاز است.

گفتنی است این ترمینال تا دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وزير راه و شهرسازي پس از بازديد از اين پروژه همچنين از زمين ٥هكتاري اهدا شده جهت ساخت بيمارستان ٢٥٨ تختخوابي نجف‌زاده اردبيل نيز بازيد كرد و از نزديك در جريان جزييات طرح مطالعاتي پروژه از سوي مشاور طرح قرار گرفت.

آخوندي در اين بازديد بر ضرورت انجام تمامي اقدامات ساخت پروژه با رعايت نكات ايمني و كارشناسي نيز تاكيد كرد.

گفتنی است در این سفر معاونان آخوندی از جمله محسن نریمان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استان‌ها، علیرضا محفوظی معاون وزیر راه و شهرسازی در امور حقوقی و مجلس، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان معاون وزیر و زئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سید سعید سیدعلائی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد علیزاده مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی‌ و‌ دولتی و هوشنگ عشایری سرپرست جدید شرکت عمران و بهسازی شهری ایران وی را در این سفر همراهی خواهند کرد./

نظر شما