شناسهٔ خبر: 43329 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

شریفی:

‌شکوفایی تجارت دریایی به ‌تعامل اداره بندر، گمرکات و تجار بستگی دارد/ برنامه‌ریزی برای رونق اقتصادی بندرلنگه

ناصر شریفی نماینده مردم بندر لنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی تعامل سه مجموعه اداره بندر، گمرکات و تجار را تضمین‌کننده پیشرفت و شکوفایی اقتصادی و تجارت دریایی در منطقه غرب هرمزگان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "ناصر شریفی" و هیأت همراه از بخش‌های مختلف بندر تجاری و مسافری لنگه در غرب استان هرمزگان بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح های توسعه این بندر مهم قرار گرفت.

وی در بازدید از قطب مهم بندری غرب استان هرمزگان، همچنین با حضور در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت های حوزه حمل ونقل دریایی در این منطقه پرداخت.

نماینده مردم بندر لنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مسؤولان بنادر و دریانوردی و گمرک اظهار داشت: به دنبال رفع موانع و مشکلات بنادر هرمزگان به ویژه بندر لنگه برای رونق اقتصادی کشور هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت بیشتر بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در بنادر و تعامل ارگان های مرتبط با حمل و نقل و تجارت دریایی با اداره بنادر و دریانوردی بویژه اداره کل گمرکات و تجار شهرستان بندرلنگه می توان گام های موثری در پیشرفت اقتصادی غرب هرمزگان برداشت.

شریفی از متولیان تجارت دریایی بندرلنگه خواست، راهکارهای توسعه تجارت دریایی در این منطقه را تنظیم و ارایه کنند تا پیگیری های لازم در مجلس و کمیسیون های مربوطه صورت گیرد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، "محمود صابری" مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن تشریح طرح های توسعه ای این بندر، گزارشی تفصیلی در خصوص اقدامات انجام شده به منظور ایجاد فضای مناسب برای افزایش مشارکت مردم شهرستان، تجار و صاحبان کالا در رونق بخشی به بندر چندمنظوره لنگه پرداخت.

لازم به ذکر است، موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.

داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.

نظر شما