شناسهٔ خبر: 43341 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر وزیر راه و شهرسازی به اردبیل/ تاکید بر تکمیل پروژه راه آهن اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی/ تاکید شرکت ساخت بر غیرانتخاباتی بودن پروژه راه‌آهن کرمانشاه

گزارش آخر هفته  افتتاح چندین پروژه عمرانی و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل، دیدار با امام‌جمعه اردبیل و تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی، افتتاح چندین پروژه مسکنی و همچنین عمرانی و همچنین جوابیه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بر غیرانتخاباتی بودن پروژه راه آهن کرمانشاه بخشی از مهمترین اخبار حوزه استان ها در هفته اخیر بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در یک هفته اخیر به شرح زیر است:

اردبیل

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روز به استان اردبیل به همراه تعدادی از معاونان خود از پروژه‌های جاده‌ای، ریلی، عمرانی و بازآفرینی استان بازدید کرد. حضور درجلسه ستاد بازآفرینی استان و تشریح اهداف اصلی ستاد به منظور ارتقای کیفیت زندگی ۱۹ میلیون شهروند، دیدار با امام جمعه اردبیل و تاکید بر تکمیل پروژه راه آهن اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی، بازدید از ۲ سکونتگاه غیررسمی گلمغان و ایران آباد اردبیل، کلنگ‌زنی احداث باند دوم بزرگراه خلیج‌فارس به منظور کاهش ترافیک محور اردبیل- سرچم در زمان اوج سفرها بخشی از برنامه‌ها و پرژوه‌های بازدید و افتتاحی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان اردبیل بود. (دیدار وزیر راه و شهرسازی با امام‌جمعه اردبیل و تاکید بر تکمیل پرو‌ژه راه آهن اردبیل از اعتباران صندوق توسعه ملی را اینجا بخوانید.)

همچنین وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل ضمن بازدید از ترمینال خارجی در حال ساخت فرودگاه بر این مطلب که باید فرودگاه اردبیل دارای نشانه های فرهنگی مخصوص به منطقه باشد تاکید کرد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

آذربایجان‌غربی

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مراسم افتتاح ۱۰۰۴ واحد مسکن مهر  بر تکمیل سایت مسکن مهر پنج استان تا پایان آبان ماه سال جاری خبر دارد و گفت: برنامه‌ریزی شده پرونده طرح مسکن مهر استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، کهگلویه و بویراحمد و اردبیل تا پایان آبان ماه امسال مختومه شود.

این مقام مسئول درباره  روند اجرایی طرح مسکن مهر آذربایجان غربی اظهار کرد: سهم آذربایجان غربی از طرح مسکن مهر ۵۱ هزار واحد بود که تاکنون ۴۰ هزار واحد افتتاح شده است.

مهرابادی همچنین در مراسم تحویل ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور در نقده استان آذربایجان غربی گفت: ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور به همت دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل شده که این رقم در دولت دهم ۶۹۰ هزار واحد بوده است.

آذربایجان شرقی

۱۸۰۷ واحد مسکن مهر در محل پروژه ۱۷۶ واحدی شهرک اندیشه تبریز در آذربایجان شرقی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افتتاح شد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

خوزستان

معاون فنی و نگهدای اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از تکمیل مرحله دوم پروژه احداث زیرساخت های جامع ارتباطی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با بهره گیری از دانش، تجربه و توان فنی نیروهای داخلی دراین بندر خبر داد.

فارس

اولین گروه حجاج استان فارس سه شنبه ۲۱ شهریورماه به کشور مراجعت کردند. عملیات انتقال هشتمین ایستگاه پروازی هما به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت و در این مدت ۳۷۰۰ نفر از حجاج استان فارس با پرواز هما به کشور مراجعت می کنند.

گیلان

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور از بیمارستان های در حال احداث لاهیجان و لنگرود در استان بازدید کرد. به گفته علیزاده، بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان لنگرود در زمینی به مساحت ۴۵ هزار و ۲۶۰ مترمربع با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۳۸ مترمربع در ۳ طبقه و با ظرفیت کلی ۱۲۹ تخت، از سال ۸۹ آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد در حال تکمیل است.

هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان از بهره گیری کامل از ظرفیت بندر شهید باهنر برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت:  پس از گشایش‌های ایجاد شده و بهبود شرایط صنعت حمل و نقل دریایی در دوره پسابرجام، بندر شهید باهنر برنامه‌هایی مدون را در دستور کار قرار داد تا از ظرفیت ایجاد شده در راه دستیابی به اهداف تعیین شده در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت حداکثری استفاده کند.

قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل استان قزوین از ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهر رازمیان پس از تصویب در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، شورای توسعه و برنامه ریزی و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از سوی این شورا جهت اجرا به استان خبر داد. به گفته وی، طرح مذکور از تاریخ ابلاغ مصوبه برابر ماده ۷ قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران لازم الاجراست و کلیه اقدامات شهرداری در خصوص توسعه و برنامه‌های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان‌پذیر بوده و ایجاد تغییر در اسناد و برنامه‌های طرح جامع اعم از مغایرت‌های اساسی و غیر اساسی منوط به رعایت ضوابط آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورایعالی خواهد بود.

کرمانشاه

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گزارشی با تاکید بر غیرانتخاباتی بودن پروژه راه آهن کرمانشاه نوشت: راه‌آهن ملایر -كرمانشاه به‌عنوان یكی از پنج پروژه ریلی دارای اولویت در دولت تدبیر و امید در دستور كار قرار گرفت و اتمام ریل‌گذاری آن تا پایان دولت یازدهم وعده داده شد. بر همین اساس در یازدهم مردادماه بر طبق وعده داده‌شده جشن پایان ریل‌گذاری این خط ریلی برگزار شد كه گزارش‌های تصویری متعددی كه در همان زمان از اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن ملایر-كرمانشاه و ورود قطار به ایستگاه در شبكه‌های مختلف سیما و خبرگزاری‌های متعدد منتشر شد، خود گواه این مدعاست. پس مسئله ذکرشده در گزارش منتشرشده در روزنامه اعتماد درباره انتخاباتی بودن وعده‌های داده‌شده و به ثمر نرسیدن آن‌ها، امری خلاف واقع است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر با اعلام این مطلب که ۵۰۰ واحد مسکن مهر استان بدون متقاضی است تاکید کرد: درباره راه آهن و آزادراه بوشهر اتفاق جدیدی رخ نداده است و این پروژه با ۳هزارمیلیارد اعتبار تکمیل خواهد شد. همچنین، این طرح با مشارکت ۸۵ درصدی فاینانس خارجی و ۱۵ درصدی دولت اجرا می‌شود که با وجود موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ۱۵ درصد سهم دولت، ولی فاینانس خارجی آن هنوز نهایی نشده است.

خراسان رضوی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد که همزمان با موج دوم سفرهای تابستانی، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل استان تشدید می شود.

سمنان

در جلسه شورای راهداری استان سمنان تلاش های استان برای ارتقای ضریب امینی محورهای مواصلاتی تشریح شد وو در عین حال هدف استان از تشکیل جلسات فوق، بالا بردن ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی استان و کسب رتبه اول کاهش تصادفات کشور اعلام شد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در دیدار با اعضای شورای‌اسلامی‌شهر قم گفت: رویکرد دولت احیای بافت‌های‌فرسوده است و در این زمینه سیاستگذاری‌هایی کرده است.

 محدودیت منابع مالی در استان باعث شد تا با غفلت از بافت‌های تاریخی قم که بومی‌های اصلی شهر در آن منطقه سکونت داشته‌اند شاهد مشکلات اجتماعی باشیم. این ستاد از یک سال گذشته در قم تشکیل شده است و در آن برنامه پنج ساله استان قم مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

یزد

مدیرکل راه آهن یزد از آغاز عملیات سه پروژه عظیم در راه‌آهن یزد خبر داد و گفت: همزمان با هفته دولت احداث سینی دوار ایستگاه یزد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، بهسازی خط گرم یزد- اشكذر با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار و نوسازی خطوط ایستگاه یزد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، در دستور كار راه آهن یزد قرار گرفت.

تهران

نمره سه گروه از پایتخت‌نشین‌ها به عملکرد شهرداری با انجام یک پژوهش شهری مشخص شد. میانگین رضایت «نخبگان شهری»، «عموم مردم» و «شورایاران»، از مدیریت شهری، از ۵ نمره، در سطح ۸/ ۲ قرار دارد که از نظر کارشناسان «رضایت نسبی اما شکننده» توصیف می‌شود.

کردستان

دومین جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش های لایه های زمین، ساختمان و شهرسازی برای بررسی مکان های پیشنهادی اسکان اضطراری در شهرستان بیجار برگزار شد.

نظر شما