شناسهٔ خبر: 43368 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار نسبت به وقع سیلاب محلی در ۴ استان/ آمادگی عشایر در رویارویی با رگبارموقتی و شدید باران به همراه رعدو برق

بارش باران براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق به شکل ناگهانی در استان‌های فارس و بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به وق خواهد پیوست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی کل کشور  براساس تحلیل آخرین نقشههای هواشناسی طی دو روز آینده،  به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق به شرح زیر پیش بینی می شود: 

جمعه ۱۳۹۶/۰۶/۲۴: مناطق جنوبی و نیمه غربی فارس، برخی مناطق کهگیلویه و بویر احمد، مناطق شمالی و نیمه شرقی بوشهرو ارتفاعات چهارمحال و بختیاری 

 شنبه ۱۳۹۶/۰۶/۲۵: مناطق جنوبی و نیمه غربی فارس، برخی مناطق کهگیلویه و بویر احمد، مناطق شمالی و نیمه شرقی بوشهر 

 با توجه به اینکه رگبار موقت باران به شکل ناگهانی رخ می‌دهد و روان آب حاصل میتواند بطور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها میشود. از اینرو توصیه میشود عشایر گرامی برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مناطق یاد شده و در بازههای زمانی بعد از ظهر تا اوایل شب آمادگی لازم را داشته باشند. 

همچنین محمد اصغری کاذشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا استان‌های جنوب کشور خبرساز خواهند بود، گفت: در بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این استان‌ها سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌ها و وزش تندباد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در استان خوزستان رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود تاکید کرد: در استان چهارمحال و بختیاری رشد ابر، ​ وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

اصغری به وضعیت جوی استان‌های شمال کشور اشاره کرد و گفت: مازندران، گیلان و گلستان نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در استان اردبیل نیز افزایش مه صبحگاهی انتظار می‌رود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به تداوم باد‌های ۱۲۰ روزه در کشور گفت: در استان خراسان جنوبی کاهش دما و وزش باد انتظار می‌رود.

اصغری آسمان را برای امروز و فردا در پایتخت صاف پیش بینی کرد و افزود: بیشینه دمای هوای در تهران ۳۲ درجه سانتی گراد است./

برچسب‌ها:

نظر شما