شناسهٔ خبر: 4337 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

داود کشاورزیان:

قزاقستان خواهان پیوستن به موافقت‌نامه ترانزیتی عشق آباد است/ فعالیت‌های راهداری در سال آینده با بودجه بیشتری ادامه می‌یابد

کشاورزیان- خیرین رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس شورای هماهنگی موافقت‌نامه‌ ترانزیتی عشق‌آباد گفت: قزاقستان نیز خواهان پیوستن به این موافقت‌نامه است که با طی شدن مراحل قانونی این کار انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان صبح امروز ۲۶ بهمن در حاشیه نخستین اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی(موافقتنامه عشق آباد) در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه نخستین اجلاس شورای هماهنگی است که در موافقت‌نامه عشق آباد پیش‌بینی شد. موافقت‌نامه عشق آباد موافقت‌نامه‌ای ترانزیتی است که میان کشورهای ازبکستان، ایران، ترکمنستان و عمان امضا شد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: این موافقت‌نامه چهار جانبه برای ترانزیت کالا از آسیای میانه به بنادر خلیج فارس، دریای عمان و بالعکس است. امروز در برگزاری این اجلاس، کشوز قزاقستان به عنوان ناظر شرکت داشت که خواهان پیوستن به این موافقت‌نامه است. به این ترتیب این کشور طی مراحل قانونی به عنوان عضو جدید به این موافقت‌نامه ملحق خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم محافظت از سرمایه‌های ملی در حوزه راهداری، گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ رشد خوبی نسبت به سال ۹۲ در این حوزه داشتیم. در سال ۹۴ با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در بودجه شده نشان می‌دهد که این روند ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: فعالیت‌های راهداری در سال آینده براساس پیش بینی‌های جدیدی که در لایحه بودجه آمده پس از تصویب مجلس با اعتبار و بودجه بیشتری ادامه می‌یابد.

وی درباره هدف‌گذاری انجام شده درباره موافقت‌نامه عشق آباد و میزان درآمد آن در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: نمی‌توان در حال حاضر درباره میزان درآمد این موافقت‌نامه اظهار نظر کرد. این مسیر ترانزیتی است پس از مشخص شدن میزان ترانزیت می‌توان درباره درآمد آن اظهار نظر کرد اما حالا برای این کار زود است./

نظر شما