شناسهٔ خبر: 4341 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عطرچیان مطرح کرد:

لزوم تشکیل کمیته پیگیری در کشورهای عضو موافقتنامه ترانزیتی عشق‌آباد

محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه نخستین اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی موافقتنامه عشق‌آباد با اشاره به لزوم تشکیل کمیته پیگیری در کشورهای عضو موافقتنامه اظهار کرد: بررسی هزینه‌ها، تعرفه‌ها و وضعیت مسیر‌ها از وظایف این کمیته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد عطرچیان امروز یکشنبه ۲۶ بهمن در نخستین اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی موافقتنامه عشق‌آباد با بیان اینکه در ضمیمه شماره دو توافقنامه آمده است ۶ ماه پس از استقرار کریدور باید نخستین اجلاس برگزار شود، گفت: مقرر شد که در این جلسه موارد کاری بررسی شود، بر اساس همین پیش‌نویس مواردی همچون هماهنگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز ذکر شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه این نخستین شورای هماهنگی همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی موافقتنامه عشق‌آباد است گفت: فکر می‌کنم بعداز فعالیت کارگروه کارشناسان٬ باید ظرف ۳ ماه کمیته پیگیری در هر کشوری تشکیل شود تا به بررسی مواردی همچون هزینه‌ها، تعرفه‌ها، مبدا و مقصد، وضعیت مسیر و تمام جزئیات حمل و نقل بپردازد.

وی ادامه داد: معتقدم که کشورهای عضو که خواستار اعمال تغییرات در پیش‌نویس‌اند که البته بر اساس ماده ۹ و ۱۰ توافقنامه عشق‌آباد مجاز به این کار هستند، بهتر است در این جلسه موارد پیشنهادی را برای تغییر اعلام کنند.

عطرچیان افزود: ما به عنوان کشور میزبان این پیش‌نویس را تهیه کردیم اما می‌توان دو کار انجام نخست اینکه یاداشت تفاهم جدید نوشت یا آنکه تغییراتی بر یادداشت فعلی اعمال کرد. در هر صورت باید وظایف هر یک از گروه‌های کاری و هماهنگی به صورت دقیق و مشروح مشخص شود اما پیشنهاد می‌کنم در حال حاضر همین پیش‌نویس مورد بحث و مطالعه قرار گیرد، البته کشورهای ازبکستان و ترکمنستان به طور کلی با پیشنهاد موافقت کردند و کشور سلطان‌نشین عمان پیشنهاد بحث و بررسی بر روی این پیش‌نویس را اعلام کرده است./

نظر شما