شناسهٔ خبر: 43420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مهرآبادی انجام شد:

افتتاح بيش از ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر مازندران/ تشریح وضعیت واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر کل کشور

مسکن مهر مازندران قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور تا اتمام این طرح باقی مانده که ازاین تعداد ۱۱۰ هزار واحد به دلیل نداشتن امکانات ازجمله مدرسه فاقد متقاضی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در حاشیه افتتاح  ۱۰۴۹ واحد مسکن مهر مازندران اظهارکرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد در کشور احداث شده که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

وی به تلاش دولت برای آماده سازی و تحویل واحدهای آماده اشاره کرد و افزود: اتمام این طرح تنها مساله موجود نیست بلکه در زمینه تحویل ، مشکل عمده برخوردار نبودن این واحدها از امکانات زیربنایی و روبنایی است که تامین آن نیازمند همکاری و تعامل تمام دستگاه های متولی است.

مهرآبادی امکانات زیربنایی را شامل آب، برق، گاز و فاضلاب و روبنایی شامل مسجد، کلانتری، مدرسه، سالن ورزشی و فضای سبز و غیره عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تسهیلات بانکی ارائه شده به متقاضیان در صورت تامین زیرساخت ها و خدمات زیربنایی و روبنایی می توان امید به تحویل تمام واحدهای باقیمانده داشت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی فاصله با استانداردهای لازم برای این مجموعه ها از نظر امکانات روبنایی را از عمده ترین مشکلات برشمرد و تاکید کرد: به عنوان مثال ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکن مهر در کشور نیازمند مدرسه هستند که با اظهارات وزارت آموزش و پرورش مبنی بر نبود اعتبار برای ساخت مواجه ایم.

مهرآبادی به تلاش وزارت راه و شهرسازی جهت اتمام این طرح اشاره کرد و گفت: روند کار به طور جدی در استانها با برگزاری جلسات ۲ماهه پیگیری و دنبال می شود.

تبدیل مسکن مهر در برخی نقاط کشور به آثار تاریخی 

مهرآبادی گفت: به دلیل نبود خدمات زیربنایی در بسیاری از نقاط کشور مجموعه های مسکن مهر به آثار تاریخی تبدیل شده اند و برای هدرنرفتن زحمات انجام شده در این مجموعه ها نیازمند همکاری وزارتخانه و سازمان های مربوطه چون آموزش و پرورش، نیرو و برنامه و بودجه هستیم.

وی به همکاری وزارت راه و شهرسازی برای اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی در این طرح به سایر مجموعه ها اشاره کرد و افزود: دولت تاکنون ۲مصوبه با مشوق‌های مختلف از جمله حذف شرط پنج سال اقامت متقاضی، فروش به دانشگاه‌ها و پادگان و حذف شرط فرم (ج) را اعمال کرده است، تلاش می‌شود به زودی پرونده مسکن مهر به غیر از استان‌های دارای شهر جدید، واحدهای دارای پرونده در دادگاه‌ها و فاقد متقاضی، بسته شود.

همزمان با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی به استان مازندران یکهزار و ۴۹ واحد مسکن در نقاط مختلف این استان به بهره برداری رسید.

همچنین مهران مهردادی مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران در این آیین گفت: سهم استان مازندران از طرح مسکن مهر کشور ۷۳ هزار واحد بود که از این تعداد ۶۶ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است .

 مهردادی افزود: هم اکنون هفت هزار واحد مسکونی در ادامه این طرح با تامین زیرساخت های مورد نیاز از محل اعتبار دولتی و دستگاه های مختلف مربوطه نیز در دست احداث است.

مدیر مسکن وساختمان راه وشهرسازی مازندران بزرگترین مشکل مسکن مهر این استان را جانمایی نادرست وغیر کارشناسی طرح دانست و گفت: این مساله باعث شده تا دولت هزینه های زیادی را برای تامین زیرساخت های مسکن مهر جهت حمایت از اقشار کم درآمد به عنوان متقاضیان اصلی این واحدهای مسکونی متحمل شود.

به گفته وی مشکل در جانمایی مسکن مهر استان در حالی است که فضای خالی برای اجرای این طرح در نزدیکی شهرهای استان وجود داشت که امکان تامین خدمات زیرساختی برای آنها مهیاتر بوده و می توانست مناطق خوبی برای اجرای این طرح باشد.

مهردادی افزایش تسهیلات از ۳۰۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون ریال و حذف بند (ج) برای متقاضیانی که سابقه دریافت تسهیلات دولتی داشتتند را مهمترین اقدام دولت یازدهم برای واگذاری مسکن های مهر فاقد متقاضی جهت جلوگیری از هدررفت سرمایه های بیت المال عنوان و تاکید کرد: در صورت فراهم سازی زیرساخت ها در مجموعه های ساختمانی مسکن مهر با استقبال متقاضیان مسکن مواجه می شویم. پروژه مسکن مهر با هدف ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از سال ۸۶ آغاز شد و تا به امروز یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد احداث شده است./

نظر شما