شناسهٔ خبر: 43507 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی:

حدود ۱۹۰ مدرسه در حاشیه جاده‌های خراسان شمالی باید ایمن‌سازی شود

ایمن‌سازی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی گفت: حدود ۱۹۰ مدرسه در حاشیه جاده‌های این استان باید در برنامه ایمن‌سازی قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، حامد معروف گفت: تاکنون مدارس زیادی تحت پوشش طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده قرار گرفته‌اند افزود: ایمن‌سازی مدارس به ۲ صورت فیزیکی و آموزشی انجام می‌شود.

وی افزود: البته برخی از مدارس پس از چند سال، دوباره نیاز به اجرای برنامه‌های مربوط به ایمن‌سازی پیدا می‌کنند که این برنامه‌ها در این مدارس بازخوانی می‌شود.

معروف گفت: امسال، اولویت‌بندی انتخاب مدارس برای اجرای طرح‌ها بر اساس ارزیابی انجام شده توسط شرکت‌های مشاور در سطح کشور انجام شده و بر همین اساس به استان‌های مختلف اعتبار تخصیص یافته است.

وی گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی بیان کرد: ایمن‌سازی فیزیکی شامل نصب چراغ چشمک‌زن، خط‌کشی جاده و خط نوشته است و ایمن‌سازی آموزشی شامل آموزش نحوه تردد ایمن دانش آموزان به مدارس، افزایش دانش ایمنی ترافیک و آموختن مهارت‌های لازم در این حوزه است که با توزیع اقلام آموزشی، مانند کتاب‌های آموزشی و توزیع جلیقه‌های شبرنگ میان دانش آموزان همراه می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی با گلایه از جانمایی نادرست برخی مدارس در روستاهای حاشیه جاده گفت: برخی مدارس حتی مدارس نوساز در مکانی نامناسب اجرا شده این در حالی است که برای تأمین ایمنی بیشتر دانش آموزان، می‌شد مدرسه را در مکان دیگری ساخت.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در اجرای مدارس در روستاهای حاشیه جاده از نظرات کارشناسی این اداره کل نیز استفاده شود تا ایمنی این مدارس بیشتر شود.

نظر شما