شناسهٔ خبر: 4351 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عبده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

ممنوعیت بانک مرکزی برای فعالیت لیزینگ مسکن اشتباه است/ ارسال نامه آخوندی برای رفع ممنوعیت‌ها

حسین عبده تبریزی مشاور مدیریت و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی از ادامه ممنوعیت‌ها برای فعالیت لیزینگ مسکن خبر داد.

حسین عبده‌تبریزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آخرین تصمیمات در خصوص موافقت با طرح لیزینگ مسکن خبر داد و اظهار کرد: نقش لیزینگ در توسعه بازار رهن در ایران به علت بالا بودن نرخ لیزینگ‌ها محدودتر است و بازار خاصی را می‌تواند پوشش دهند، البته برخی لیزینگ‌ها مثل اتومبیل که به بانک‌ها وصل نیستند یا به تولیدکنندگان اصلی متصل‌اند نسبتاَ خوب عمل کردند اما در حوزه مسکن فعالیت لیزینگ‌ها محدودتر است، با این همه وزارت راه و شهرسازی از هر نوع گسترش بازار رهن استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود دوماه بعد از شروع دولت جدید نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس کل بانک مرکزی ارسال شد ادامه داد: در جلساتی که حضور داشتم موضوع را پیگیری کردم اما تا امروز شورای پول و اعتبار تاییدی نداده است. هر چند ما علاقمندیم مشکلات بازار رهن در حوزه لیزینگ و رفع ممنوعیت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرید مسکن را برطرف کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اقتصادی از ارسال نامه دیگری به بانک مرکزی خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی این نامه را به بانک مرکزی ارسال و درخواست کرده که هرچه زودتر این ممنوعیت رفع شود چرا که هیچ دلیل منطقی برای این کار وجود ندارد و اگر عده‌ای بخواهند در حوزه تسهیلات بخش مسکن فعال شوند جلوی‌شان گرفته شود.

وی ادامه داد: ممنوعیت فعال شدن لیزینگ‌ها اشتباه بوده و درخواست دوباره ما از بانک مرکزی این است که مشکل را برطرف کنند./

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۷ ۱۲:۴۰محمد 0 0

    سلام فکری برای تسهیلات بافت فرسوده بکنید ... ملت به امید وعده های بانکها خانه های خود را کوبیده اند
                                

نظر شما