شناسهٔ خبر: 43535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

رانندگان همدانی مراقب وزن بار خود باشند

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: دستگاه‌های سامانه توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی به نصب دو دستگاه سامانه توزین در حال حرکت (wim) در محل پاسگاه پلیس‌راه همدان-کرمانشاه و همدان-تهران اشاره کرد و گفت: از این دستگاه‌ها برای توزین وسایط نقلیه سنگین و نیمه سنگین استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه دارای دوربین تردد شمار و مجهز به دوربین نظارتی نیز هست، افزود: در آینده نزدیک یک دستگاه دیگر در محور همدان ملایر نصب خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به سامانه ثبت سوانح وقایع اظهار کرد: در این سامانه اطلاعات از جمله انسداد راه‌ها، گزارش هواشناسی و تصادفات ثبت می‌شود.

رودباری عنوان کرد: همچنین ۱۱۰ دستگاه بی‌سیم ثابت با شبکه رادیویی برای ۲۵ راهدارخانه و ۸۵ دستگاه خودرو گشت راهداری برای کنترل و نظارت راه‌های استان فعال است.

وی نصب ۶ تابلو پیام متغیر (vms) و ۷ تابلو نمایش گر ساعت (vsl) را از اقدامات انجام شده مرکز مدیریت راه‌های استان بیان کرد.

کسب رتبه نخست کشوری مرکز مدیریت استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه از کسب رتبه نخست کشوری مرکز مدیریت استان همدان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اداره کل در جمع‌بندی رتبه‌های ارزیابی سه‌ماهه اول سال ۹۶ در حوزه مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل و نقل حائز رتبه نخست شده است، مرکز مدیریت راه‌های کشور از فعالیت‌ها و خدمات استان در راستای کنترل و نظارت الکترونیکی و بهره‌گیری از سیستم‌های ITS در جاده‌های استان همدان تجلیل کرد.

محمد رودباری افزود: بر اساس جمع‌بندی و ارزیابی‌های انجام شده مرکز مدیریت راه‌های کشور استان همدان در دوره‌های متوالی موفق به کسب رتبه برتر در بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت و تردد در سطح استان شده است.

گفتنی است، سنجش عملکرد مراکز مدیریت راه‌ها بر اساس معیارهایی چون مدیریت و نظارت بر سامانه‌های تردد شماری، دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات سرعت، توزین هنگام حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، تلفن ۱۴۱، ثبت سوانح وقایع و نیز تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر انجام می‌شود که استان همدان با کسب ۹۲.۹ درصد (نود و دو نه دهم درصد) بیشترین امتیاز را بین ۳۱ استان کشور داشته است.

نظر شما