شناسهٔ خبر: 43542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب استان کرمان آغاز شد:

آغاز عملیات پخش آسفالت قطعه چهارم بزرگراه جیرفت- سه‌راهی بم در جنوب کرمان

عباس ثمره مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از شروع عملیات پخش آسفالت قطعه چهارم بزرگراه جیرفت- سه‌راهی بم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، عباس ثمره مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان بیان کرد: عملیات اجرایی پخش آسفالت باند دوم محور جیرفت – سه‌راهی بم به طول ۸ کیلومتر در حال اجرا و در صورت تأمین قیر تا مهرماه امسال لایه اول آن اجرا می‌گردد.

ثمره در ادامه افزود: باند دوم محور جیرفت – سه‌راهی بم به طول کلی ۴۷ کیلومتر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان واقع شده است که تاکنون ۲۵ کیلومتر از این محور آسفالت شده و زیر بار ترافیک است و  پخش آسفالت ۸ کیلومتر دیگر از این مسیر با اعتبار هزینه‌ای ۳۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به نقش کلیدی این محور که یکی از محورهای شریانی در جنوب شرق محسوب می‌شود، افزود: این محور محل تلاقی سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است که نقش اساسی در ترانزیت کالا از خلیج‌فارس به کشور افغانستان دارد، همچنین علاوه بر حمل مسافر و سایر کالاها بیشتر محصولات کشاورزی تولید شده از این محور به سایر بازارهای مصرف ارسال می‌شود.

نظر شما