شناسهٔ خبر: 43635 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان هوایی کشور انجام شد:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند تکمیل ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام(ره)

بازدید وزیر راه وشهرسازی به همراه مسئولان هوایی کشور با هدف بررسی آخرین وضعیت تکمیل طرح جامع شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) و ترمینال سلام به فرودگاه امام رفت و در جریان آخرین وضعیت مراحل ساخت و تکمیل ترمینال سلام قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز پنج شنبه ۳۰ شهریور برای بازید از آخرین وضعیت ساخت و تکمیل ترمینال سلام به فرودگاه امام رفت.

در این بازدید که علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران حضور داشتند از مراحل ساخت ترمینال سلام بازدید کاملی به عمل آمد.

آخوندی بعد از بازدید کامل از محوطه ترمینال سلام، پارکینگ و تاسیسات زیربنایی و ساختمان‌های جانبی و هم‌چنین محوطه بیرونی ترمینال در جلسه مشترک با مسئولان فرودگاه امام و هم‌چنین مدیر پروژه‌ سلام به استماع نظر آنها پرداخت.

کوروش فتاحی در این جلسه در خصوص اقدامات دارای اولویت در ساخت ترمینال سلام طی یکسال آینده توضیحاتی را ارائه داد و گفت: راه برون رفت از مشکلات ترمینال یک، تسریع ساخت ترمینال سلام است.

سرپرست شهر فرودگاهی امام‌خمینی هم‌چنین در این جلسه ساخت شهر فرودگاهی در کشور را تجربه جدیدی دانست که با هوشمندی و خردمندی شخص دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی و  قانونگذاری برای آن در سال ۹۰ و قانونمندکردن آن شرکت با همت وزیر در سال های ۹۲ و ۹۳ تشکیل شد.

وی خبر داد که طرح‌های جامع شرکت در ابعاد توسعه فرودگاه از جمله ترمینال سلام و ترمینال ایران شهر و همچنین در ابعاد منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در حال تکمیل است.

فتاحی هم‌چنین در این جلسه اعلام‌کرد که در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۳۱ هزار پرواز در فرودگاه امام‌خمینی انجام شده است که منجر به جابجایی بیش از ۵ میلیون مسافر شده و ادامه داد: با تکمیل و ساخت ترمینال سلام می‌توانیم به ظرفیت فرودگاه امام اضافه کنیم.

نظر شما