شناسهٔ خبر: 43667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان خبر داد:

ایمن‌سازی ۱۵ مدرسه در حاشیه راه‌های استان همدان

ايمن سازي كمربندي علي آباد كتول مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: امسال طرح ایمن‌سازی فیزیکی ۱۵ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در حاشیه بازدید از راه‌های استان در گفتگویی عنوان کرد: برای ایمن‌سازی این مدارس، مبلغ ۱۸۷ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان یکی از اولویت‌های کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان علاوه بر آموزش ایمنی به دانش آموزان، ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها است.

وی افزود: عملیات ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها شامل نصب علائم و تجهیزات ایمنی همچون سرعت‌گیر، تابلو و چراغ چشمک‌زن و علائم افقی در محوطه مقابل مدارس است که با هدف آرام‌سازی ترافیک عبوری انجام می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ایمن‌سازی آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها را یک ضرورت اجتماعی برای کاهش آسیب‌های جاده‌ای در میان قشر آسیب‌پذیر دانش آموزان دانست و اظهار کرد: آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان در قالب طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو سطح آموزشی (۲۵ مدرسه و روستا) و فیزیکی (۱۵ مدرسه و روستا) و توزیع اقلام آموزشی و تجهیزات ایمنی بین دانش آموزان در سال ۹۵ انجام شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر طرح‌های اجرا شده در مدارس، ایمن‌سازی معابر و راه‌های استان طبق استانداردهای تعریف شده برای ایمن‌سازی تردد کاربران آسیب‌پذیر نظیر خط‌کشی‌های برجسته، کف نوشته، لرزاننده، پل عابر پیاده و اجرای برنامه‌های آموزشی برای ترویج فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده و راکبین موتورسیکلت‌ها نیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به تأثیر نهادینه شدن ارتقای ایمنی و فرهنگ درست رانندگی کردن در جامعه و کاهش تلفات جاده‌ای بیان کرد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه، آموزش‌ها باید از رده سنی پایین صورت گیرد چرا که آموزش‌های ارائه شده امروز به کودکان می‌تواند در پیشگیری از سوانح جاده‌ای در آینده مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه ایمنی دانش‌آموزان برای مدارسی است که در حاشیه جاده‌ها احداث شده‌اند و دانش‌آموزان آن‌ها مجبور هستند در جاده‌های اصلی تردد داشته باشند، گفت: با اجرای این طرح ارائه آموزش و شناخت علائم راهنمایی و رانندگی و چگونگی تردد از حاشیه جاده‌ها همراه با توزیع رایگان کاپشن و کیف شبرنگ‌دار و توزیع انواع لوازم آموزشی به دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: عابران پیاده‌ای که در مسیر روستاهای مجاور محورهای اصلی تردد دارند نیز همانند دانش‌آموزان در دو بخش آموزش و توزیع رایگان جلیقه‌های فسفری شبرنگ‌دار برای استفاده در شب و چراغ‌قوه دستی انجام می‌شود.

نظر شما