شناسهٔ خبر: 43668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌ها:

پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی جاده گردشگری قزوین- الموت/ جاده قزوین- تنکابن ساخته می‌شود

جاده معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح راه اصلی قزوین- الموت در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ادامه این راه دسترسی به شهرهای شمالی کشور را از طریق اتصال جاده قزوین به تنکابن میسر می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده با بیان اینکه ساخت محور قزوین- الموت- تنکابن یکی از پروژه های ساماندهی محورهای منتهی به استان‌های شمال کشور است، اظهار داشت: تردد در این محور از طریق اتصال راه‌های فرعی و راه‌های روستایی بوده که با توجه به پروژه ساماندهی محورهای منتهی به شهرهای شمال کشور در حال ساخت جاده جدید برای اتصال قزوین به تنکابن هستیم.

وی ادامه داد: مسیر فعلی در برخی از مناطق بسیار صعب العبور است و در ایام زمستان امکان تردد از این مناطق وجود ندارد.

معاون ساخت و توسه راه ها با بیان اینکه طول مسیر جدید از قزوین تا تنکابن ۱۴۸ کیلومتر است، گفت: عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۵ شروع شد اما اعتبارات بسیار محدود بود اما از سال ۹۰ این پروژه به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل واگذار شد.

کدخدازاده اظهار داشت : طول این محور از قزوین تا الموت ۶۲ کیلومتر است که در اولویت ساخت قرار دارد و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است.

این مقام مسئول به ایلنا گفت: طول این محور به ۶ قطعه تقسیم شده که ابتدا  برای ساخت این ۶ قطعه اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومانی  تعریف شد اما با توجه به تعدیل ها و تطویل زمان ساخت پیش بینی می شود این رقم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد.         

معاون ساخت و توسعه راه ها  بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده جاده قزوین – الموت تا سال ۹۷ به بهره برداری می رسد، گفت: این مسیر یکی  از جاده های گردشگر پذیر کشورمان محسوب می شود و ساخت آن در اولویت قرار دارد. 

نظر شما