شناسهٔ خبر: 43676 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گرایلو مطرح‌ کرد:

ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی با حضور شرکت‌های دریایی فعال در بندر امام خمینی (ره)/ تقدیر از نا خدای نمونهٔ شناورهای سنتی بندر امام‌خمینی (ره)

ابوطالب گرایلو ‌معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همکاری و هم‌افزایی شرکت‌های دریایی فعال در بندر امام خمینی (ره) را در ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی حائز اهمیت خواند و از نیروهای فعال مرکز جستجو و نجات دریایی (M.R.C.C) بندرامام خمینی (ره) تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در آستانه روز جهانی دریانوردی و با هدف ارج نهادن به تلاش‌های تلاشگران عرصهٔ دریا، طی مراسمی با حضور معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از نیروهای فعال مرکز جستجو و نجات دریایی (M.R.C.C) بندرامام خمینی (ره) تقدیر گردید.

طی این آیین که با حضور معاون دریایی و بندری، رؤسای ادارات امور دریایی، حفاظت و ایمنی دریانوردی و جمعی از دریانوردان و مقارن با گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، از تلاش‌های دریانوردان نمونه و همکاری شرکت‌های دریایی فعال در مجتمع بندری امام خمینی (ره) ازجمله شرکت هدایت کشتی خلیج‌فارس با اهدای لوح‌های سپاس تقدیر به عمل آمد.

در جریان این مراسم، گرایلو معاون دریایی و بندری ضمن اشاره به شایستگی، همکاری و هم‌افزایی بسیار خوب شرکت‌های دریایی فعال در بندر امام خمینی (ره) در ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی را از شاخص‌های اصلی و بسیار مهم در این زمینه برشمرد و بر ادامهٔ همکاری‌ها تأکید نمود.

وی در ادامه با اشاره به کنوانسیون بین‌المللی جستجو و نجات دریایی (S.A.R) و وظایف کلیه شناورها و دریانوردان در مواقع اضطرار دریایی برای نجات جان دریانوردان و لزوم اقدام فوری و اثربخش در نجات آسیب دیدگان در دریا، باورهای دینی و تعهدات اخلاقی و انسانی را انگیزهٔ اصلی دریانوردان در این عرصه دانست که باعث رضایت و آرامش درونی آن‌ها خواهد بود.

همچنین به همین مناسبت از آقای حمید دردوشی به عنوان ناخدای نمونهٔ شناورهای سنتی بندر امام خمینی (ره) و فعال برتر جستجو و نجات دریایی با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در ادامه این مراسم که در فضایی صمیمانه برگزار شد، به فرماندهان و خدمهٔ شناورهای همیار در امر جستجو و نجات دریایی نیز لوح‌های سپاس به رسم یادبود اهدا گردید.

نظر شما