شناسهٔ خبر: 43679 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همزمان با اولین روز از آغاز سال تحصیلی ۹۶ انجام شد:

وزیر راه و شهرسازی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید هنرستان فنی قدس را به صدا درآورد/ تأکید آخوندی بر ضرورت پشتیبانی وزارتخانه‌ها از بخش‌های آموزشی کشور

مراسم وزیر راه و شهرسازی همزمان با اولین روز از آغاز سال تحصیلی جدید ضمن بازدید از هنرستان فنی قدس واقع در منطقه ۶ تهران در جمع هنرجویان و معلمان این مدرسه حضور یافت و زنگ آغاز تحصیل را به صدا درآورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز اول مهرماه همزمان با اولین روز از بازگشایی مدارس در سراسر کشور از هنرستان فنی قدس واقع در منطقه ۶ تهران بازدید و در جمع دانش‌آموزان این مرکز آموزشی حضور یافت.

وزیر راه و شهرسازی طی سخنرانی در این مراسم ضمن تبریک ایام آغاز سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای تمامی معلمان و دانش‌آموزان در این مدت اعلام کرد: من امروز بیشتر از آنچه که بخواهم برای شما صحبت کنم به این دلیل در این مدرسه حاضر شدم تا ببینیم چه تذکری را باید به عنوان وزیر راه و شهرسازی به خود داده و چه کاری باید برای آینده جوانان کشورم انجام دهم.

آخوندی ادامه داد: آنچه که من امروز با حضور در این مکان به آن اندیشیده و متوجه شدم آن است که ما باید بار دیگر در دولت و همچنین در وزارتخانه خودمان، فکر کنیم که شما جوانان چه مسائل و مشکلاتی را می‌توانید در این کشور  حل کنید که نه تنها برای آینده خودتان بلکه برای آینده کشور نیز مفید باشد.

وی با اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مسکن، شهرسازی و حمل و نقل (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی) دارای هزاران هزار فرصت شغلی برای شما است گفت: در حقیقت تمامی اهداف و مأموریت‌هایی که به وزارتخانه ما وابسته است به نحوی نیازمند مهارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که شما با توجه به حرفه خودتان می‌توانید مسائل آنان را رفع کنید.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد: من امروز می‌بینم که وزارت راه و شهرسازی تا چه اندازه می‌تواند در طول فرآیند آموزش همراه شما بوده و علاوه بر اینکه از خدمات شما استفاده می‌کند، فرصتی نیز برای آموزش بیشتر برای شما دانش‌آموزان فراهم کند.

آخوندی این اقدام را نخستین تذکر به خود و تمامی معاونینش در وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: ما از این پس باید ببینیم که به عنوان بهره‌بردار از خدمات آینده این نسل به ویژه در هنرستان‌ها چه کمکی می‌توانیم انجام داده و از سویی دیگر چگونه ارتباط خود با این مراکز آموزشی صنعتی را می‌توانیم افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این مطلب که ما باید چگونگی پشتیبانی وزارتخانه از بخش آموزش و پرورش به ویژه در حوزه حرفه‌آموزی را در کشور یاد بگیریم گفت: من قطعا در این دوره به این مسئله توجه کرده و شاید فعالیت‌های خود را از همین هنرستان قدس به عنوان نمونه در سطح کشور آغاز کنم.

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه خطاب به دانش‌آموزان اعلام کرد: بدون شک کسی می‌تواند در آینده فردی موفق باشد که بتواند مشکل و مسئله‌ای را رفع نماید در غیر این صورت آن فرد نه تنها به کشور بلکه به خود نیز نمی‌تواند کمکی کرده باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آنچه که من امروز مشاهده کرده و متوجه شدم آن است که شما در حال حاضر چگونگی رفع مسائل و مشکلات را در این هنرستان فرا می‌گیرید که قطعا اصلی‌ترین نکته در همین دوره‌های آموزشی به شمار می‌رود.

وی در پایان با تأکید براینکه امیدوارم شما در سال درسی پیش رو هم مشکلات را به خوبی درک کرده و هم راه‌حل رفع آن را به خوبی فراگیرید گفت: شاید بسیاری از افراد شما را به سمت یادگیری میزان زیادی محفوظات ببرند ولی در آخر کار می‌بینیم که همه آن‌ها فراموش شده و آنچه در پایان کار استفاده می‌شود همان مهارت آموخته شده اشت، مهارتی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف ریاضی، اجتماعی، مکانیک، فیزیک و ... مشکلاتی را از خریداران آن حرفه رفع نماید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین پس از اتمام سخنرانی خود ضمن ابراز امیدواری برای کسب موفقیت‌های بسیار و درجات عالیه برای تمامی دانش‌آموزان زنگ آغاز سال تحصیلی را در جمع هنرجویان و معلمان به صدا درآورد.

وی همچنین در ادامه از بخش‌های گوناگون کارگاه‌های آموزشی این هنرستان در حوزه‌های ساختمان، نقشه‌کشی و معماری، صنایع چوب و مبلمان، مکانیک خودرو، ساخت و تولید و الکترونیک نیز بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات فعالیت‌های این مرکز آموزشی قرار گرفت.

گفتنی است محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، سید سعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی، سعید محمدزاده معاون وزیر مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان فرهنگی و آموزشی، آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران در این مراسم حضور داشتند./

برچسب‌ها:

نظر شما