شناسهٔ خبر: 4370 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

موافقتنامه تأسيس كريدور جديد حمل و نقل بين‌المللی و ترانزيتی میان چهار کشور به امضا رسید

داود کشاورزیان موافقتنامه تأسيس كريدور جديد حمل و نقل بين‌المللي و ترانزيتی به امضای نمایندگان چهار کشور ایران٬ ازبکستان٬ ترکمنستان و سلطان‌نشین عمان رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ نشست امضای موافقتنامه تأسيس كريدور جديد حمل و نقل بين‌المللي و ترانزيتي امروز دوشنبه ۲۷ بهمن با حضور "داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی ایران"٬ "اليار غني اف وزير روابط اقتصاد خارجي، سرمايه گذاري و تجارت ازبكستان"٬ "سعید عبدالحافی معاون بنادر وزیر حمل ونقل کشور سلطان‌نشین عمان" و "وزیر راه آهن ترکمنستان" در تالار خلیج فارس هتل اسپینانس برگزار شد.

داود کشاورزیان در ابتدای این جلسه با تشکر از اعضای هیئت‌های حاضر در این اجلاس گفت: با توجه به مذاکراتی که از عصر دیروز میان نمایندگان کشورهای ایران٬ ازبکستان٬ سلطان نشین عمان و ترکمنستان انجام شد متن نهایی این توافق‌نامه برای امضا آماده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متن حاضر به صورت انگلیسی تهیه شده است ادامه داد: امیدوارم با تشکیل کارگروه پیگیری زمینه توسعه فعالیت‌ها در کریدوری که تعریف شده فراهم شود و کشورهای عضو بتوانند از این موافقت‌نامه نهایت بهره‌ را ببرند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اظهار تشکر از اعلام آمادگی کشور قزاقستان برای پیوستن به این كريدور جديد حمل و نقل بين‌المللي و ترانزيتي یادآور شد: پس از انجام مراحل قانونی کشور قزاقستان نیز به عضویت این کریدور بین‌المللی در خواهد آمد٬ البته در متن توافق‌نامه دیدم که کشور قرقیزستان نیز اعلام آمادگی کرده٬ بتواند متن موافقت‌نامه را داشته باشد تا پس از بررسی آن به این موافقت‌نامه ملحق شود.

وی افزود: امیدوارم تمامی کشورهایی که در مسیر این کریدور قرار دارند با ملحق شدن به این موافقت‌نامه بتوانند از این کریدور استفاده کنند و این کریدور تبدیل به کریدور فعال حمل‌ونقل ترانزیتی شود.

در پایان این نشست متن توافق‌نامه به امضای روسای هیئت‌های کشورهای عضو توافق‌نامه عشق‌آباد رسید./

نظر شما