شناسهٔ خبر: 43704 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رضوی اعلام کرد:

بازگشت بیش از ۷۵ هزار نفر از حجاج ایرانی به کشور/ انجام ۲۰۵ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر

حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۷۵ هزار و ۳۵۰ نفر از حجاج ایرانی تا شب گذشته از فرودگاه‌های جده و مدینه منوره وارد میهن اسلامی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا سید محمود رضوی افزود: این تعداد از حجاج ایرانی در مجموع با انجام ۲۶۸ پرواز از عربستان سعودی وارد کشور شده‌اند. 

این مسئول در شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: از ۲۶۸ پرواز حجاج به کشور، تاکنون ۲۰۵ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و ۶۳ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شده است.

وی با بیان این که امروز ۱۲ پرواز از مدینه و جده به فرودگاه‌های امام، گرگان، اهواز، زاهدان، بیرجند و ساری خواهیم داشت، گفت: تاکنون عملیات بازگشت حجاج ایرانی به ۱۹ فرودگاه کشور انجام شده و با انجام پروازهای حجاج به فرودگاه بیرجند عملیات بازگشت حجاج به ۲۰ فرودگاه کشور کامل خواهد شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پایان عملیات بازگشت حجاج ایرانی افزود: طبق برنامه قرار است با انجام آخرین پرواز از فرودگاه جده به فرودگاه امام، عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی بامداد ۴ مهرماه امسال به پایان برسد.

امسال بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند که ۶۸ هزار نفر آنها توسط هواپیمایی ایران ایر و حدود ۱۸ هزار زائر دیگر توسط هواپیمایی سعودی از ۲۰ فرودگاه عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند. 

عملیات رفت زائران ایرانی از هشتم مرداد ماه آغاز و روز چهارم شهریور ماه به پایان رسید و عملیات بازگشت حجاج ایرانی از ۱۴ شهریور ماه آغاز و تا ۴ مهرماه ادامه دارد./

نظر شما