شناسهٔ خبر: 43731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان اورژانس کشور تشریح کرد:

آخرین وضعیت واژگونی اتوبوس حامل گردشگران اصفهانی در گردنه حیران/ مصدومیت احتمالی ۲۰ نفر/ وخامت حال ۱۰ نفر

حادثه اتوبوس واژگونی یک دستگاه اتوبوس در گردنه حیران بین ۱۶ تا ۲۰ مصدوم بر جای گذاشت مصدومین این حادثه به بیمارستان‌های نمین و فاطمی انتقال یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیرحسین کولیوند از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور اردبیل آستارا خبر داد و گفت: ساعت ۹:۵۳ امروز (یکشنبه) واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محدوده گردنه حیران بعد از تونل به طرف آستارا به اورژانس اعلام شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در مورد جزئیات حادثه گفت: خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشت اما حدود  ۱۶ نفر مصدوم شدند و در حال حاضر حال اکثر آنها مناسب گزارش شده است. این مصدمان در حال انتقال به بیمارستان‌های فاطمی و نمین هستند.

وی همچنین به خبرگزاری ایسنا گفت: بعد از اعلام حادثه بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس ۱۱۵ و اتوبوس آمبولانس برای کمک رسانی به مصدومان به محل حادثه اعزام شد.

همچنین شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در مورد این حادثه گفت: هنوز به طور کامل تعداد دقیق مصدومان حادثه مشخص نیست اما به احتمال زیاد حدود ۲۰ نفر بر اثر واژگونی اتوبوس مصدوم شده‌اند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام حادثه، ۳ تیم عملیاتی هلال احمر، از پایگاه‌های حیران و شعبه نمین به منطقه اعزام شدند.

وخامت حال ۱۰ نفر

دکتر بابک نخستین رئیس شبکه بهداشت و درمان نمین نیر در گفت و گو با ایرنا گفت: آخرین آمار این حادثه ۳۱ نفر مصدو م می باشد که ۱۰ نفر از آنها به دلیل وخیم بودن حالشان به بیمارستان های اردبیل و نمین اعزام شده اند و مابقی به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از اردبیل ، ۲ دستگاه آمبولانس توسط هلال احمر اردبیل ، یک دستگاه آمبولانس از شهرستان آستارا و سه دستگاه آمبولانس نیز از شهرستان نمین به محل حادثه اعزام و به امدادرسانی به مصدومان حادثه پرداختند.

وی بیان کرد: تاکنون گزارشی از جان باختن کسی در جریان این سانحه دریافت نشده است.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست که علت این حادثه در بررسی های اولیه لغزنده بودن جاده و بریدن ترمز این اتوبوس اعلام شده اما کارشناسان پلیس راه مشغول بررسی بیشتر موضوع هستند.

نمین در شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع می باشد. گردنه حیران در جاده اردبیل - آستارا اغلب مه گیر و در پاییز نیز اغلب به خاطر بارش باران لغزنده می باشد.

نظر شما