شناسهٔ خبر: 43751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت آب و هوا طی دو روز آینده؛

بارش باران و رعدوبرق در برخی شهر‌‌ها/ کاهش محسوس دما در ساحل‌/ مواج‌شدن دریای خزر

گزارش هواشناسی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در سواحل دریای خزر کاهش دما ‌بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود و در این دو روز دریای خزر مواج ‌خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در دو روز آینده برای سواحل دریای خزر‌، ارتفاعات سمنان و برخی مناطق استان اردبیل افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه علاوه بر استان‌های ذکر شده برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار باران‌، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بنابر گزاری خبرگزاری فارس، شدت بارش‌ها روز یکشنبه در استان گیلان، روز دوشنبه در استان‌‌‌های گیلان‌، شرق مازندران‌، گلستان‌، شمال سمنان و روز سه‌شنبه در استان گلستان و ارتفاعات سمنان رخ خواهد داد.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش دما برای سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود؛ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج ‌خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۱۸ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه سردترین شهر کشور خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۳۱ شهریورماه ۲۱۶.۲ میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۴۰.۲ میلی‌متر بوده است،بنابراین بارش سال جاری تا این لحظه ۹۰ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در تاریخ مذکور متعلق به منطقه لار استان فارس به میزان ۳۲.۷ میلی‌متر ثبت شده است.

نظر شما