شناسهٔ خبر: 43809 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سردار حاجی‎زاده در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

ضرورت استخراج تمام منابع گنجینه گرانبهای دفاع مقدس/ نگاه انقلابی و جهادی باید تداوم یابد

امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دفاع مقدس را گنجینه‎ای گرانبها دانست که هنوز منابع زیادی از تجربه‎های آن مغفول مانده است و باید استخراج و معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سردار امیرعلی حاجی‎زاده در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس درکنار ثروت‎هایی چون نفت و گاز و نیروی انسانی ما یک ثروت و گنجینه عظیم است که به تاریخ نپیوسته و هنوز هم می‎توان از تجربه‎های آن برای آینده استفاده کرد.

حاجی‎زاده با اشاره به اینکه در جنک تحمیلی دو طرف کفه جنگ میزان نبود، افزود: ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک جنگ گسترده علیه ایران شدیم که دریک طرف ایران قرار داشت که هنوز پایه‎های نظام حکومتی جدیدش استوار نشده بود و آن طرف صدام با ارتشی تا دندان مسلح با پشتیبانی ذخایر ارزی کشورهای عربی و حمایت شوروی و کشورهای اروپایی و نیز پشتیبانی بی‎نظیر امریکا قرار داشت.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک معادله با چند صد مجهول بود و درحالی که هزاران کیلومتر از مرز ما را اشغال کردند و در تحریم نیز قرار داشتیم، در انتهای جنگ حتی یک متر مربع از خاک ایران جدا نشد و دشمنان به خواسته خود نرسیدند و دفاع مقدس با التماس صلح از سوی عراق تمام شد.

او با اشاره به اینکه می‎توان از این گنجینه برای رفع مشکلات امروز نیز استفاده کرد، گفت: جنگ هشت ساله برای ما تهدید بود ولی توانستیم با نگاه انقلابی و جهادی، نیروهای مومن و اقتدا به ولایت فقیه آن را به فرصت تبدیل کنیم.

حاجی‎زاده بر تداوم نگاه انقلابی و جهادی پس از پایان جنگ تاکید کرد و افزود: اگر امروز در حوزه‎های نظامی به توانمندی رسیده‎ایم نتیجه حفظ همان روحیه و فرهنگ است. در روز پایان جنگ بود که شهید تهرانی‎مقدم گفت باید به جایی برسیم که اگر رژیم صهیونیستی قصد حمله داشت به پایگاه‎هایش دسترسی داشته باشیم و کار خود را شروع کرد و امروز توانسته‎ایم برد موشک‎های خود را به ۲۰۰۰ کیلومتر برسانیم و با همین نگاه در عرصه‎های دیگر نیز پیشرفت‎هایی حاصل شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز خطر و تهدید اصلی برای ما جنگ نیست، افزود: امروز خطر اصلی تفرقه، بیکاری، از فرصت جوان بودن جامعه استفاده نکردن، عدم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و بی‎توجهی به فرمان‎های رهبری است.

وی با اشاره به توان بالای دفاعی ایران در مقابل تهدیدات خارجی بر تامین کامل امنیت کشور توسط نیروهای مسلح تاکید کرد.

این مراسم امروز، دوشنبه ۳ مهرف با حضور گسترده مدیران و کارکنان در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

نظر شما